Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karakter tasarımının dayandığı temel prensip ve kavramları açıklar. 2) Karakter tasarımında profesyonel terim ve sunum standartlarını bilir. 3) Temel tasarım dersinde öğrenilen form, kompozisyon, çizgi ve değer bilgilerini bir karakter tasarımında kullanır. 4) İçeriğe göre karakter tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimde özellikle de dijital medya ortamında kullanılmak üzere dijital karakterler yaratmaları ve bu karakterleri iletişimin ana unsuru olarak projelerinde kullanmalarını deneyimlemeleridir. Karakter tasarımının dayandığı temel prensip ve kavramlarının öğrenilmesi ve karakterin görsel kimliğe kavuşturulması için geleneksel ve dijital ortamlar kullanılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders ile ilgili bilgilendirme yapılır. Başarılı karakter tasarımı örnekleri incelenir.Ggözlemlerin nasıl karakter tasarımına aktarılabileceği tartışılır.
2. Hafta
Temel şekiller ve renkleri bir karakter tasarımında kullanma ilkeleri anlatılır. Öğrenciler soyut şekil ve çizgilerden bir karakter tasarlarlar.
3. Hafta
Karakter tasarımında temel tasarım ilkeleri gösterilir. Kişilik yaratımında şekillerin önemi tartışılır. Öğrenciler ofis malzemelerinden bir karakter tasarlarlar.
4. Hafta
Kişilik, karakter tahlili, genel senaryo, film stili ve bunların nasıl tasarıma yansıtılacağı tartışılır. Öğrenciler etraflarındaki kişilerin bir çizimini ve karakterle ilgili ufak bir betimleme getirir.
5. Hafta
Vücut dili, pozlandırma, kompozisyon, görsel çağrışım ve diğer tasarım öğeleri üzerinden karakter tasarımları tartışılır. Taslakların önemi ve karakter geliştirilmesi tartışılır.
6. Hafta
Öğrenciler çizimlerden ve betimlemelerden yola çıkarak hazırladıkları karakter tasarımını getirir. Değişik yaş, cinsiyet ve karakterdeki insanların ve hayvanların tasarımında dikkat edilecek noktalar gösterilir. Öğrenciler 4 kişilik bir aile ve ev hayvanlarının taslağı getirir.
7. Hafta
ARASINAV Ofis malzemelerinden tasarlanan karakter sonlandırılır.
8. Hafta
Yüz ifadeleri ve kişiliğin vurgulanması üzerinde ayrıntılı durulur. 4 kişilik aile ve av hayvanlarının tasarımı geliştirilir.
9. Hafta
Hayvan tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar ayrıntılı incelenir.
10. Hafta
Profesyonel karakter sunum teknikleri ve bir karakter tasarım pakedi hazırlanması gösterilir.
11. Hafta
Farklı medya için karakter tasarımı anlatılır. (Kitap, gerçek zamanlı film ve animasyon) Karakter tasarımı paketi üzerinde çalışılır.
12. Hafta
Dönemsel özellikler, kostümler ve film stili tartışılır. Bu konularda nasıl araştırma yapılabileceği gösterilir.
13. Hafta
Proje tasarımları teslim edilir.
14. Hafta
Final.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
PRESTON, B., Cartoon Animation, Walter Foster Publishing, 1994, ISBN: 978-1560100843 BANCROFT, T., Creating Characters with personality, 2006, ISBN: 978-0823023493 RICHARD, W., Animators Survival Kit, 20012, ISBN: 978-0865478978 Haitao Su, Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film, Paul Wells, Drawing for Animation.