Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARAKTER TASARIMI GİT443 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karakter tasarımının dayandığı temel prensip ve kavramları açıklar.
2) Karakter tasarımında profesyonel terim ve sunum standartlarını bilir.
3) Temel tasarım dersinde öğrenilen form, kompozisyon, çizgi ve değer bilgilerini bir karakter tasarımında kullanır.
4) İçeriğe göre karakter tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimde özellikle de dijital medya ortamında kullanılmak üzere dijital karakterler yaratmaları ve bu karakterleri iletişimin ana unsuru olarak projelerinde kullanmalarını deneyimlemeleridir. Karakter tasarımının dayandığı temel prensip ve kavramlarının öğrenilmesi ve karakterin görsel kimliğe kavuşturulması için geleneksel ve dijital ortamlar kullanılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders ile ilgili bilgilendirme yapılır. Başarılı karakter tasarımı örnekleri incelenir.Ggözlemlerin nasıl karakter tasarımına aktarılabileceği tartışılır.
2. Hafta Temel şekiller ve renkleri bir karakter tasarımında kullanma ilkeleri anlatılır. Öğrenciler soyut şekil ve çizgilerden bir karakter tasarlarlar.
3. Hafta Karakter tasarımında temel tasarım ilkeleri gösterilir. Kişilik yaratımında şekillerin önemi tartışılır. Öğrenciler ofis malzemelerinden bir karakter tasarlarlar.
4. Hafta Kişilik, karakter tahlili, genel senaryo, film stili ve bunların nasıl tasarıma yansıtılacağı tartışılır. Öğrenciler etraflarındaki kişilerin bir çizimini ve karakterle ilgili ufak bir betimleme getirir.
5. Hafta Vücut dili, pozlandırma, kompozisyon, görsel çağrışım ve diğer tasarım öğeleri üzerinden karakter tasarımları tartışılır. Taslakların önemi ve karakter geliştirilmesi tartışılır.
6. Hafta Öğrenciler çizimlerden ve betimlemelerden yola çıkarak hazırladıkları karakter tasarımını getirir. Değişik yaş, cinsiyet ve karakterdeki insanların ve hayvanların tasarımında dikkat edilecek noktalar gösterilir. Öğrenciler 4 kişilik bir aile ve ev hayvanlarının taslağı getirir.
7. Hafta ARASINAV Ofis malzemelerinden tasarlanan karakter sonlandırılır.
8. Hafta Yüz ifadeleri ve kişiliğin vurgulanması üzerinde ayrıntılı durulur. 4 kişilik aile ve av hayvanlarının tasarımı geliştirilir.
9. Hafta Hayvan tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar ayrıntılı incelenir.
10. Hafta Profesyonel karakter sunum teknikleri ve bir karakter tasarım pakedi hazırlanması gösterilir.
11. Hafta Farklı medya için karakter tasarımı anlatılır. (Kitap, gerçek zamanlı film ve animasyon) Karakter tasarımı paketi üzerinde çalışılır.
12. Hafta Dönemsel özellikler, kostümler ve film stili tartışılır. Bu konularda nasıl araştırma yapılabileceği gösterilir.
13. Hafta Proje tasarımları teslim edilir.
14. Hafta Final.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPRESTON, B., Cartoon Animation, Walter Foster Publishing, 1994, ISBN: 978-1560100843
BANCROFT, T., Creating Characters with personality, 2006, ISBN: 978-0823023493
RICHARD, W., Animators Survival Kit, 20012, ISBN: 978-0865478978
Haitao Su, Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film, Paul Wells, Drawing for Animation.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje,Eğitim-Uygulama,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik320
Proje360
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10110
Final Sınavına Hazırlık144
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar8216
Final Sınavı122
Ödevler
Proje31030
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1      X  
P2      X  
P3      X  
P4  X     X  
P5    X    
P6        X
P7  X     X  
P8        X
P9    X     X
P10    X    
P11      X   X
P12    X   X  
P13      X  
P14        X
P15  X      
P16  X   X    
P17    X    
P18        X
P19      X