Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL İLETİŞİM, SİNEMA VE MÜZİK GİT439 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sinema ve görsel sanatların, müzikle olan derin ilişkisi daha iyi kavranır.
2) Görsel iletişimsel uygulamalarda ve sinemada müziğin nasıl hangi teknik bilgiyle kullanıldığı hakkında üst düzey bilgi edinilir.
3) Çeşitli sinema, çizgi film ve reklam uygulamalarında, müziğin kullanımı (teknik, yaş, zeka, alımlama) ve uygulamaları hakkında bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste Görsel iletişim-sinema ve alanda kullanılan müzik kullanımı üzerine alanda var olan uygulama, ilke ve çalışmaların öğrenilmesi amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Görsel iletişim ve müzik etkileşimi, temel kavramlar
2. Hafta Sanat psikolojisi ve estetizasyon: Görsel ve işitsel estetizayon ilkeleri
3. Hafta Duyum-Algı-düşünme-soyutlama-imgesel düşünme-Bilinçaltı
4. Hafta Wertheimer, Gestalt,, Fechner, Worringer
5. Hafta Psikanalitik sanat kuramı: Freud-Jung-Lacan
6. Hafta Adorno: Müzik sosyolojisi-
7. Hafta Sinema ve müzik etkileşimi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Görsel iletişim ve müzik uygulamaları
10. Hafta Müzikte kayıt teknolojisi: Senkronizasyon
11. Hafta Sinema-TV ve Psikolojisi
12. Hafta Reklam, Bilinçaltı ve müzik uygulamaları
13. Hafta Müzikal ifade, psikolojik etki: tartışma ve kuramlar
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSanat Psikolojisiyle ile ilgili tüm kitaplar, alanı besleyen tüm filmler, yayınlar, dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır.
Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991
Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986
Bozkurt N.,Estetik Kuramlar, Ara Yay. İstanbul 1992
Frances R. The Perception of Music, Lawrance Hillsdale, 1988, London
Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007
Gabbar K. Glen, Psikiyatri ve Sinema (çev.Yusuf Eradam) Okuyan Us Yay. İstanbul 2001
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul
Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London,1971
Venzer Gerhard, Deliler ve Dahiler, (çev. Gürsel Aytaç) Omnia, İstanbul, 2010
Zolberg L.Vera, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1990, İstanbul
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje11414
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X  
P2  X   X  
P3  X   X  
P4  X   X   X
P5  X    
P6    X   X
P7    X   X
P8      X
P9      X
P10    X   X
P11      X
P12    X   X
P13  X   X  
P14      X
P15  X    
P16  X    
P17  X   X  
P18      X
P19  X