Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKANALİZM VE GÖRSEL SANATLAR GİT437 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Alanda var olan kuramsal bilgi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olunur.
2) Psikanalizmin özellikle görsel sanatlara olan etkisi ve kullanımı hakkında bilgi edinilir.
3) Bilinçaltı kuramının görsel iletişimde teknik kullanımı ve örnekleri üzerinde bilgi edinilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISanat ve psikolojinin kuramsal ve uygulamalı olarak birbirini etkilediği alanda, özellikle psikanalitik kuram çerçevesinde ortaya çıkan tartışmalar ele alınır. Bu alanda gelişen temel kuram, Tasarım ve uygulamalar ele alınır. Sanatsal algı, sanatçı psikolojisi, eserin alımlayıcıda yarattığı temel psikolojik etki, sanat ve bilinçaltı etkileşimi, bilinç ve bilinçaltı kuramları, kollektif bilinçaltı ve bunun sanata etkisi gibi tartışma konuları incelenir. Ayrıca, sanat, düşünce, duygu ve bilinçaltı kavramından hareketle görsel sanatlar etkileşimi ve uygulamaları incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sanat psikolojisinde temel kavramlar
2. Hafta Sanat psikolojisi: bilinç bilinç dışına giriş
3. Hafta Duyum-Algı-düşünme-soyutlama-imgesel düşünme
4. Hafta Sanat Psikolojisinde kuramlar:Wertheimer, Gestalt, Fechner, Worringer
5. Hafta Psikanalitik sanat kuramı: Freud-Jung-Lacan
6. Hafta Psikanalitik sanat kuramı
7. Hafta Psikanalizm ve görsel sanatlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Art terapi-görsel kültür, tasarım ve uygulamaları
10. Hafta Deliler ve Dahiler (G.Venzmer) kitap incelemesi
11. Hafta Sinema-TV ve Psikanalizm
12. Hafta Reklam ve Bilinçaltı reklam içeriği uygulamaları
13. Hafta Müzikal ifade ve Psikanalizm
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSanat Psikolojisiyle ile ilgili tüm kitaplar, alanı besleyen tüm filmler, yayınlar, dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır.
Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986
Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York, 1996
Bozkurt N.,Estetik Kuramlar, Ara Yay. İstanbul 1992
Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007
Gabbar K. Glen, Psikiyatri ve Sinema (çev.Yusuf Eradam) Okuyan Us Yay. İstanbul 2001
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul
Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London,1971
Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture,New York, 1980
Rasmussen, S. E.; Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994.
Venzer Gerhard, Deliler ve Dahiler, (çev. Gürsel Aytaç) Omnia, İstanbul, 2010
Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 2000.
Zevi, B., Architecture as Space, Horizon Press, New York, 1957.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler144
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14114
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3  X    
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6    X   X
P7  X    
P8  X     X
P9      X
P10      X
P11      X
P12  X   X   X
P13    X  
P14      X
P15  X    
P16  X   X  
P17  X   X  
P18      X
P19  X   X