DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktararak ifade edebilme becerisi, 2) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi, 3) Sinematografi konusunda temel teknik ve uygulama bilgilerine sahip olma ve bildiklerini film çekim sürecine uyarlama becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Jenerik tasarımı, doğru yapıldığı sürece bir film veya televizyon şovunun en önemli parçalarından olabilmektedir. Bu derste öğrenciler jenerik tasarımının ortaya çıkışını, tarihsel süreç içerisindeki gelişimini örnekler bağlamında incelemektedirler. Hem jeneriklerin analizini yapma konusunda bilgi sahibi olmakta hem de bu doğrultuda belirlenen filmlere uygun jenerik tasarımı oluşturmaktadırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders hakkında genel bilgi. | 2. Hafta | Jenerik Tasarımı Nedir? Jenerik Tasarımının Amacı ve İşlevi nelerdir? Jenerik Tasarımı Türleri Nelerdir? | 3. Hafta | Jenerik Tasarımının Tarihsel Gelişimi ve Önemli Jenerik Tasarımcıları. Jenerik Örnekleri. | 4. Hafta | Jenerik Tasarımının Tarihsel Gelişimi ve Önemli Jenerik Tasarımcıları. Jenerik Örnekleri. | 5. Hafta | Jenerik Tasarımında Kullanılan Elemanlar | 6. Hafta | Ara sınav | 7. Hafta | Film doğrultusunda Jenerik Tasarımı Oluşturma | 8. Hafta | Film doğrultusunda Jenerik Tasarımı Oluşturma | 9. Hafta | Film doğrultusunda Jenerik Tasarımı Oluşturma | 10. Hafta | Dönemler, Olaylar: 2010?lar | 11. Hafta | Dönemler, Olaylar: 2015?ler | 12. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Zorunlu Okuma Listesi:
Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yayınları.
Önerilen Kaynaklar:
Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Rıfat ŞAHİNER, Yeni İnsan Yayınları. Postmodern Görüntü, Ali Akay, Bağlam Yayıncılık. Brillo Kutusu - Post -Tarihsel Perspektiften Görsel Sanatlar, Arthur C. Danto, Ayrıntı Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 7 | 7 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 15 | 15 | Proje | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |