Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OYUN TASARIMI GİT410 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Erkan Özkarakaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Oyun mekanizmalarının uygulama alanlarının kavranması.
2) Masaüstü oyunlardaki sistemlerin anlaşılması.
3) İşlevsel düşüncenin ve profesyonel perspektifin analog bir oyun içinde nasıl kullanılacağı.
4) Masaüstü oyunların yapımındaki metodları analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması.
5) Tüm fiziksel projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılığın entegrasyonu.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, öğrencilere masaüstü oyunlarının tasarımı, geliştirilmesi ve dengelemesine odaklanır. Öğrenciler, kendi oyun fikirlerini yaratmaları, oyun mekaniği, bileşenler, hikaye anlatımı ve dengeleme gibi temel tasarım prensiplerini öğrenirler. Ders, öğrencilerin yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek, karmaşık problemleri çözme yeteneklerini artırır. Ayrıca, oyun tasarımının tarihçesine, endüstri standartlarına ve günümüz trendlerine dair bilgi sağlar. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmelerini ve tecrübe etmelerini amaçlarken, aynı zamanda oyun tasarımlarına entegrasyonu ile ilişkili bağlantılar sunar ve oyun tasarımı hakkında çeşitli bakış açılarını ele alır. Ders ayrıca bir dizi atölye ve grup aktivitesini içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihi perspektifler
3. Hafta Masaüstü oyun oynanış çeşitlerinin belirlenmesi ve oyun kavramlarının araştırılması
4. Hafta Oyunun hızı, dinamikleri ve mekaniklerinin yönetimi
5. Hafta Masaüstü oyunların yapısal ve dramatik unsurları
6. Hafta Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve tesadüf kavramları
7. Hafta a)Masaüstü oyunun bileşenleri: mekanikler, hikaye ve dinamikler
8. Hafta b) Tema seçimi ve öğrenci projelerinin belirlenmesi. Proje taslağı kurma
9. Hafta a) VİZE: Proje dosyası sunumu
10. Hafta b) Fikirden prototipe: oynanabilir prototip oluşturma
11. Hafta Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi
12. Hafta Masaüstü oyun deneyiminin ölçülmesi
13. Hafta Kullanıcı dostu oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları
14. Hafta Son proje fikirlerinin sunulması ve seçilmesi
15. Hafta Son proje ilerleme gözlemleri
16. Hafta Son proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROxford History of Board Games, David Parlett, 2009.
The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016
Game Design Workshop ? Tracy FullertonFundamentals of Game Design ? Ernest Adams & Adam Rolling
Challenges for Game Designers ? Brenda Brathwaite & Ian Schreiber
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Anlatım,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi3515
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar14114
Final Sınavı133
Ödevler11010
Proje22040
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3      X    
P4    X   X   X  
P5      X    
P6    X   X   X  
P7  X   X   X   X   X
P8    X   X   X  
P9          X
P10  X        
P11    X       X
P12  X        
P13          X
P14  X        
P15  X        
P16  X        
P17          X
P18    X   X   X   X
P19          X