Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oyun mekanizmalarının uygulama alanlarının kavranması. 2) Masaüstü oyunlardaki sistemlerin anlaşılması. 3) İşlevsel düşüncenin ve profesyonel perspektifin analog bir oyun içinde nasıl kullanılacağı. 4) Masaüstü oyunların yapımındaki metodları analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması. 5) Tüm fiziksel projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılığın entegrasyonu.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilere masaüstü oyunlarının tasarımı, geliştirilmesi ve dengelemesine odaklanır. Öğrenciler, kendi oyun fikirlerini yaratmaları, oyun mekaniği, bileşenler, hikaye anlatımı ve dengeleme gibi temel tasarım prensiplerini öğrenirler. Ders, öğrencilerin yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek, karmaşık problemleri çözme yeteneklerini artırır. Ayrıca, oyun tasarımının tarihçesine, endüstri standartlarına ve günümüz trendlerine dair bilgi sağlar. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmelerini ve tecrübe etmelerini amaçlarken, aynı zamanda oyun tasarımlarına entegrasyonu ile ilişkili bağlantılar sunar ve oyun tasarımı hakkında çeşitli bakış açılarını ele alır. Ders ayrıca bir dizi atölye ve grup aktivitesini içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta
Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihi perspektifler
3. Hafta
Masaüstü oyun oynanış çeşitlerinin belirlenmesi ve oyun kavramlarının araştırılması
4. Hafta
Oyunun hızı, dinamikleri ve mekaniklerinin yönetimi
5. Hafta
Masaüstü oyunların yapısal ve dramatik unsurları
6. Hafta
Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve tesadüf kavramları
7. Hafta
a)Masaüstü oyunun bileşenleri: mekanikler, hikaye ve dinamikler
8. Hafta
b) Tema seçimi ve öğrenci projelerinin belirlenmesi. Proje taslağı kurma
9. Hafta
a) VİZE: Proje dosyası sunumu
10. Hafta
b) Fikirden prototipe: oynanabilir prototip oluşturma
11. Hafta
Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi
12. Hafta
Masaüstü oyun deneyiminin ölçülmesi
13. Hafta
Kullanıcı dostu oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları
14. Hafta
Son proje fikirlerinin sunulması ve seçilmesi
15. Hafta
Son proje ilerleme gözlemleri
16. Hafta
Son proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009. The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016 Game Design Workshop ? Tracy FullertonFundamentals of Game Design ? Ernest Adams & Adam Rolling Challenges for Game Designers ? Brenda Brathwaite & Ian Schreiber