Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sergileme tasarım sürecini bilir. 2) Hedef kitle ve tüketici profillerini kavrar. 3) Sergileme tasarımı ile ürün ve marka kimliğinin ilişkisini kavrar. 4) Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünleri tasarlar. 5) Sergileme ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerileri gelişir. 6) Sergileme tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemleri ile ilgili temel bilgi ve görsel kültür oluşur. 7) Takım çalışması becerileri gelişir. 8) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanır. 9) Görsel iletişim konusunda strateji belirleyerek, stratejiye uygun tasarımlar üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders; ürün ya da bilginin, bir mekanda insanla kuracağı iletişiminin tasarımı, müzeler, sergiler, promosyonlar, vitrin düzenlemeleri, fuarlar, iç ve dış mekan uygulamaları, gezici sergiler, yönlendirme ve bildirişim uygulamaları, stüdyo, sahne çalışmaları kapsamaktadır.
Bir kavram kapsamında konsept geliştirme, mekansal özellikler, aydınlatma koşulları, malzeme özellikleri vb. özelliklerin yeni, yaratıcı ve işlevsel olarak organizasyonel düzeyde düşünülerek sonuçlandırılması sağlanır. Ayrıca, sergileme çözümleri konusunda disiplinler arası ve multidisipliner paylaşımlarla farklı vizyonlar oluşturulması amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sergileme tasarımının tarihsel süreci, Sergileme tasarımında klasik, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar
2. Hafta
Temel kavramlar, terminoloji
3. Hafta
Sergileme ürünleri taksonomisi, sergileme ürünleri tasarımında kullanılan malzemeler, üretim yöntemleri ve üretim teknolojileri, video gösterimleri
4. Hafta
Çeşitli fonksiyon, boyut, biçim, üretim yöntemi ve malzemelere sahip sergileme ürünü örneklemelerinin incelenmesi
5. Hafta
Sergilemeye yönelik grafik tasarım; temel renk, tipografi, görsel uygulamalar ve grafik tasarım öğelerinin irdelenmesi
6. Hafta
Kağıt bazlı sergileme ürünleri tasarımının üretime hazırlanması; matbaa üretimine yönelik ofset ve dijital baskı dosyası hazırlanması, kesme, katlama, pilyaj, yapıştırma ve montaj tekniklerinin incelenmesi
7. Hafta
Sergileme ürünleri tasarımında üretime yönelik maket yapım malzemeleri ve tekniklerinin incelenmesi
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Sergileme ürünleri tasarımı sürecinde brief alma, soru oluşturma, problem tespit ve tanımı
10. Hafta
Sergileme ürünleri tasarımıyla reklam sektörü ve marka kimliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
11. Hafta
Sergileme ürünleri tasarımında son kullanıcı ve tüketici profillerinin anlaşılması, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel segmentler ile tasarım sürecinin ilişkisinin irdelenmesi
12. Hafta
Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünlerinin incelenmesi; çok işlevli sergileme ürünleri, büyük ölçekli sergileme ürünleri ve fuar standlarının incelenmesi, Büyük ölçekli fuar standları özelinde mimarlık, içmimarlık ve ürün tasarımı kesişiminde oluşan interdisipliner çalışma alanının incelenmesi
13. Hafta
Sergileme ürünleri tasarımında yenilikçi yaklaşımların incelenmesi, teknoloji odaklı sergileme ürünleri, interaktif sergileme ürünleri
14. Hafta
Final-PROJE SUNUM
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
What is Exhibition Design , Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger, Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Pictograms Icons and Signs, Hübner Abdullah Rikuyosha Co Ltd., Display, Commercial Space & Sign Design Vol. 40, Azur Corporation; Bilingual edition
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
2
80
Devam
1
10
Toplam(%)
90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
90
Finalin Başarıya Oranı(%)
10
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
5
15
Final Sınavına Hazırlık
1
5
5
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
6
6
Laboratuvar
14
1
14
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
10
10
Proje
2
20
40
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ