Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SERGİLEME VE ÇEVRE TASARIMI GİT406 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Başak Akgül Kip
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sergileme tasarım sürecini bilir.
2) Hedef kitle ve tüketici profillerini kavrar.
3) Sergileme tasarımı ile ürün ve marka kimliğinin ilişkisini kavrar.
4) Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünleri tasarlar.
5) Sergileme ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerileri gelişir.
6) Sergileme tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemleri ile ilgili temel bilgi ve görsel kültür oluşur.
7) Takım çalışması becerileri gelişir.
8) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanır.
9) Görsel iletişim konusunda strateji belirleyerek, stratejiye uygun tasarımlar üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders; ürün ya da bilginin, bir mekanda insanla kuracağı iletişiminin tasarımı, müzeler, sergiler, promosyonlar, vitrin düzenlemeleri, fuarlar, iç ve dış mekan uygulamaları, gezici sergiler, yönlendirme ve bildirişim uygulamaları, stüdyo, sahne çalışmaları kapsamaktadır. Bir kavram kapsamında konsept geliştirme, mekansal özellikler, aydınlatma koşulları, malzeme özellikleri vb. özelliklerin yeni, yaratıcı ve işlevsel olarak organizasyonel düzeyde düşünülerek sonuçlandırılması sağlanır. Ayrıca, sergileme çözümleri konusunda disiplinler arası ve multidisipliner paylaşımlarla farklı vizyonlar oluşturulması amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sergileme tasarımının tarihsel süreci, Sergileme tasarımında klasik, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar
2. Hafta Temel kavramlar, terminoloji
3. Hafta Sergileme ürünleri taksonomisi, sergileme ürünleri tasarımında kullanılan malzemeler, üretim yöntemleri ve üretim teknolojileri, video gösterimleri
4. Hafta Çeşitli fonksiyon, boyut, biçim, üretim yöntemi ve malzemelere sahip sergileme ürünü örneklemelerinin incelenmesi
5. Hafta Sergilemeye yönelik grafik tasarım; temel renk, tipografi, görsel uygulamalar ve grafik tasarım öğelerinin irdelenmesi
6. Hafta Kağıt bazlı sergileme ürünleri tasarımının üretime hazırlanması; matbaa üretimine yönelik ofset ve dijital baskı dosyası hazırlanması, kesme, katlama, pilyaj, yapıştırma ve montaj tekniklerinin incelenmesi
7. Hafta Sergileme ürünleri tasarımında üretime yönelik maket yapım malzemeleri ve tekniklerinin incelenmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Sergileme ürünleri tasarımı sürecinde brief alma, soru oluşturma, problem tespit ve tanımı
10. Hafta Sergileme ürünleri tasarımıyla reklam sektörü ve marka kimliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
11. Hafta Sergileme ürünleri tasarımında son kullanıcı ve tüketici profillerinin anlaşılması, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel segmentler ile tasarım sürecinin ilişkisinin irdelenmesi
12. Hafta Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünlerinin incelenmesi; çok işlevli sergileme ürünleri, büyük ölçekli sergileme ürünleri ve fuar standlarının incelenmesi, Büyük ölçekli fuar standları özelinde mimarlık, içmimarlık ve ürün tasarımı kesişiminde oluşan interdisipliner çalışma alanının incelenmesi
13. Hafta Sergileme ürünleri tasarımında yenilikçi yaklaşımların incelenmesi, teknoloji odaklı sergileme ürünleri, interaktif sergileme ürünleri
14. Hafta Final-PROJE SUNUM
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARWhat is Exhibition Design , Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger,
Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte
Wayfinding and Signage Design, Chris Calori
Wayshowing, Per Mollerup
Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura
Pictograms Icons and Signs, Hübner Abdullah
Rikuyosha Co Ltd., Display, Commercial Space & Sign Design Vol. 40, Azur Corporation; Bilingual edition
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje280
Devam110
Toplam(%)90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)90
Finalin Başarıya Oranı(%)10
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi3515
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar14114
Final Sınavı133
Ödevler11010
Proje22040
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P3  X                 X
P4            X      
P5  X                
P6  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P8            X      
P9    X              
P10            X      
P11  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P12            X      
P13                X  
P14            X      
P15  X         X        
P16  X   X   X            
P17  X   X   X            
P18        X           X
P19  X   X   X