Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YARATICI YAZARLIK GİT336 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özgün içerik yazımında ve bu içeriğe uygun yaratıcı görselleştirme çalışmalarında beceri kazanacaktır,
2) Yaratıcı düşüncenin kaynaklarını ve yaratıcı düşünceyi aktif hale getirmenin yollarını tanıyacaktır,
3) Tasarımda anlam ve bağlam ilişkisini; ayrıca anlamın inşasında değişkenler arası dengeyi gözetmenin önemini kavrayacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGörsel iletişim tasarımı eğitiminin tözü olan içeriğe uygun, işlevsel, etkin ve estetik görseller üretme işi, bugün daha da önemli hale gelmiştir; zira artık bu görsellerin ezber bozan bir yaratıcılıkla üretilmesi beklenmektedir. Ancak herhangi bir şeyi standartların dışına çıkartarak yaratıcı/özgün hale getirebilmek için önce standartları çok iyi bilmek gerekir. Bu ders kapsamında amaçlanan da öğrencilere görsel işlerini daha sıra dışı hale getirmelerini sağlayacak; bunu yaparken de bloglardan vloglara, reklam panolarından dergi ve kitaplara, online alışveriş sitelerinden ambalaj tasarımlarına? Belli bir bağlam dahilinde metin ve görsel uyumlu içerik üretmeleri gereken her yerde kullanılabilecek yazım tekniklerine ilişkin bilgileri vermektir. Öğrenciler, ilgileri doğrultusunda seçecekleri bir alanda, belli bir temayı takip ederek fikir ve estetik nitelikler açısından devamlılığı ile tutarlılığı olan konsept metin-görsel içerikleri hazırlayacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgi.
2. Hafta Yaratıcı Yazarlık Nedir? Yaratıcı Düşünce ve Alternatif Bakış Açısı Üretme Teknikleri. Fikir İlhamla Gelirse İlham Nereden Gelir?
3. Hafta Yaratıcı İçerikler için 5N1K: Neyi, Neden, Nasıl, Ne Zaman, Nerede ve Kime Anlatmak İstiyorum? Hikaye Çatısı Kurma.
4. Hafta Hikayede Duyguları Uyarma ve Empati Noktaların Seçimi.
5. Hafta Hikaye-Görsel İlişkisi ve Bütüncül Anlamın İnşası.
6. Hafta Aynı Hikaye, Alternatif Görseller: Duygu Dünyasındaki Dönüşüme Eleştirel Bakış.
7. Hafta Proje Konularının Sunumu ve Taslak Fikirlerin Tartışılması
8. Hafta Yazma ve Görselleştirme Alıştırmaları
9. Hafta Yazma ve Görselleştirme Alıştırmaları
10. Hafta Yazma ve Görselleştirme Alıştırmaları
11. Hafta Yazma ve Görselleştirme Alıştırmaları
12. Hafta Proje Eskizleri ve Redaksiyon
13. Hafta Proje Geliştirme
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu Okuma Listesi:

-Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık: Kurmacanın Bilinen Sırları ve İhlal Edilebilir Kuralları, Murat Gülsoy, Can Yayınları.
-Fikirleri Görselleştirmek Bir Profesyonel gibi Tasarım Yapıp Sunmak, Gregor Krisztian, Literatür Yayıncılık.

Önerilen Kaynaklar:

-Yaratıcı Olabilirsiniz, William Duggan, The Kitap.
-Yaratıcı Özgüven, David Kelley, Tom Kelley, Optimist Yayınları.
-Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık, Ray Bradbury, Altıkırkbeş Yayınları.
-Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Paul Harris, (Çev: Adnan Tepecik), Literatür Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık177
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11515
Proje13030
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X     X
P3  X    
P4    X   X
P5      X
P6    X   X
P7      X
P8    X  
P9    X   X
P10    X  
P11  X     X
P12  X    
P13      X
P14    X  
P15  X     X
P16  X    
P17      X
P18    X  
P19  X