Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM MEKÂNLARI VE GÖRSEL İNŞA GİT321 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Cinsiyet kavramını tanıyabilir ve tartışabilir,
2) Toplumsal cinsiyet bağlamında görsel anlatılar üzerine eleştirel düşünceler geliştirebilir,
3) Filmler ve videolar gibi hareketli görsel anlatı biçimlerinde kullanılan teknikler ile cinsiyetçilik arasındaki ilişkiyi görebilir, eleştirebilir ve yapısını bozabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIİnsanlar, tüm ilişkilerini bir mekanda oluşturur, geliştirir ve tekrar ederler; mekan, ilişkilerden yalıtılmış, bağımsız ve nötr bir alan olmadığı gibi, daima insanla etkileşim halindedir. Ders kapsamında amaçlanan da insan ve mekan arasındaki bu etkileşim hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmak; ayrıca mekanlardaki görsel iletişim kodlarının inşa ve okuma tekniklerini aktarmaktır. Bu kapsamda vizeye kadar kuramsal ağırlıklı bir içerik izlenmesi, vize sonrası ise kuram ve uygulamanın kesiştirildiği mekan analizleri yapılması planlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirme.
2. Hafta İletişim Mekanı Nedir? Mekan ve Yer Ayrımı Üzerine Tartışma
3. Hafta Mekan-İnsan Etkileşimi ve Görsel Kodlar
4. Hafta Mekanın Yapısal Özellikleri
5. Hafta Mekanda Kültürün İzleri
6. Hafta Mekanın Kimliği ve İletişimin Görsel İnşası
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Mekanın Dili: Mikro-Mekan Olarak Beden İncelemeleri
9. Hafta Mekanın Dili: Cinsiyet Mekanları İncelemeleri
10. Hafta Mekanın Dili: Hane ve Özel Alan İncelemeleri
11. Hafta Mekanın Dili: Kamu Binaları ve Kurumsal Kimlik İncelemeleri
12. Hafta Mekanın Dili: Kamusal Alan ve Kentsel Mekan İncelemeleri
13. Hafta Mekanın Dili: Mağazalar ve Vitrinler, Tüketim Mekanları İncelemeleri
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMandatory Reading List:

- Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, Melike Taşçıoğlu, Dost Kitabevi.

Reccomended Resources:

- Cumhuriyet Türkiyesinde Kahvehane ve İktidarı, Serdar Öztürk, Kırmızı Yayınları.
- Cinsiyet Halleri, Nil Mutluer, Varlık Yayınları.
- Kamusal Alanda İlişkiler, Erwing Goffman, Heretik Yayıncılık.
- Siteril Hayatlar: Kentte Mekansal Ayrışma ve Güvenlikli Siteler, Köksal Alver, Hece Yayınları.
- Müslümanlaştırılmış Ermeniler, Hrant Dink Vakfı Yayınları.
- Beden Sosyolojisi, Kadir Canatan, Açılım Kitap.
- Mış Gibi Site, Tahire Erman, İletişim Yayıncılık.
- Mekan Hikayeleri, Köksal Alver, İz Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık122
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi8216
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık122
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3  X    
P4  X    
P5      X
P6  X    
P7    X  
P8    X   X
P9      X
P10  X    
P11  X    
P12    X  
P13    X   X
P14  X    
P15  X    
P16    X  
P17  X    
P18      X
P19    X