Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı tasarım yazılımları arasında ortak çalışma akışı oluşturarak ileri düzeyde görsel tasarım ve canlandırma deneyimi kazanır. 2) Bir öyküyü üç boyutlu animasyon teknikleri ile açıklar. 3) Üç boyutlu canlandırmaya uygun bir film hazırlayabilir. 4) Projeyi uygun biçimde sunar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
3D Modelleme I dersinin devamı olan bu dersi alan öğrenciler, animasyon yapım süreci ve disiplinlerarası tasarım anlayışını takım çalışmasını deneyimleyerek öğrenirler. Bu dersi alan öğrenciler, daha erken edindikleri modelleme becerilerini tazeleyerek, hedefe yönelik 3D animasyon çalışması ile dijital mecra üretimindeki bilgilerini arttırırlar.
Modellemesi ve dokusu hazırlanmış olan karakterlerinin yazılan bir senaryoya bağlı kalınarak kısa bir film halinde animasyonu yapılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtım uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması
2. Hafta
Çalışma planı oluşturma, Proje tasarım ve uygulama taslağı
3. Hafta
Benzer çalışma örneklerinin gözden geçirilmesi
4. Hafta
Proje taslak ve fikir önerilerinin storyboarda dönüştürülmesi
5. Hafta
Hareketli tasarımı projenin amacına göre simüle edilmesi
6. Hafta
Canlandırma prensiplerini kullanarak tasarım
7. Hafta
Hareketli tasarım öğelerinin zaman ve hareket ekseninde yönetilmesi
8. Hafta
Proje için zaman çizgisi oluşturulması, zaman çizgisine göre projedeki canlandırma ve zamanlamanın test edilmesi.
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Farklı yazılımlara uyumlu hareketli tasarım çözümleri, Proje çalışma ve tarama sonuçlarının uyumluluğu.
11. Hafta
Farklı yazılımların tamamlayıcı özellikleri
12. Hafta
3 Boyutlu tasarım çözümlerinde karşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve düzeltilmesi
13. Hafta
Farklı hareketli tasarım parçalarının bir araya getirilmesi
14. Hafta
Hareketli tasarımın farklı parçalarının proje planına göre düzenlenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
MURDOCK K. L., Autodesk 3ds Max 2014 Bible, John Wiley & Sons,2013, ISBN: 978-1118755075 SIMON M. A., Storyboards: Motion in Art, Focal Press, 2006, ISBN:978-0240808055 Bayraktar, C. Özsağlam, M. Y. ; 3ds Max; Seçkin Yayıncılık, 2012, ISBN: 9789750219016 Yıkaroğlu, N.. Maya Zbrush - Karakter Modelleme; Kodlab Yayın Dağıtım, 2011, ISBN: 9786054205448 Autodesk Maya Press The Art of Maya: An Introduction to 3D Computer Graphics
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Sunum,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
4
20
Proje
2
60
Devam
1
10
Toplam(%)
90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
90
Finalin Başarıya Oranı(%)
10
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
5
5
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
8
2
16
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
2
20
40
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ