Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
3 BOYUTLU MODELLEME II GİT308 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklı tasarım yazılımları arasında ortak çalışma akışı oluşturarak ileri düzeyde görsel tasarım ve canlandırma deneyimi kazanır.
2) Bir öyküyü üç boyutlu animasyon teknikleri ile açıklar.
3) Üç boyutlu canlandırmaya uygun bir film hazırlayabilir.
4) Projeyi uygun biçimde sunar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI3D Modelleme I dersinin devamı olan bu dersi alan öğrenciler, animasyon yapım süreci ve disiplinlerarası tasarım anlayışını takım çalışmasını deneyimleyerek öğrenirler. Bu dersi alan öğrenciler, daha erken edindikleri modelleme becerilerini tazeleyerek, hedefe yönelik 3D animasyon çalışması ile dijital mecra üretimindeki bilgilerini arttırırlar. Modellemesi ve dokusu hazırlanmış olan karakterlerinin yazılan bir senaryoya bağlı kalınarak kısa bir film halinde animasyonu yapılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtım uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması
2. Hafta Çalışma planı oluşturma, Proje tasarım ve uygulama taslağı
3. Hafta Benzer çalışma örneklerinin gözden geçirilmesi
4. Hafta Proje taslak ve fikir önerilerinin storyboarda dönüştürülmesi
5. Hafta Hareketli tasarımı projenin amacına göre simüle edilmesi
6. Hafta Canlandırma prensiplerini kullanarak tasarım
7. Hafta Hareketli tasarım öğelerinin zaman ve hareket ekseninde yönetilmesi
8. Hafta Proje için zaman çizgisi oluşturulması, zaman çizgisine göre projedeki canlandırma ve zamanlamanın test edilmesi.
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Farklı yazılımlara uyumlu hareketli tasarım çözümleri, Proje çalışma ve tarama sonuçlarının uyumluluğu.
11. Hafta Farklı yazılımların tamamlayıcı özellikleri
12. Hafta 3 Boyutlu tasarım çözümlerinde karşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve düzeltilmesi
13. Hafta Farklı hareketli tasarım parçalarının bir araya getirilmesi
14. Hafta Hareketli tasarımın farklı parçalarının proje planına göre düzenlenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMURDOCK K. L., Autodesk 3ds Max 2014 Bible, John Wiley & Sons,2013, ISBN: 978-1118755075
SIMON M. A., Storyboards: Motion in Art, Focal Press, 2006, ISBN:978-0240808055
Bayraktar, C. Özsağlam, M. Y. ; 3ds Max; Seçkin Yayıncılık, 2012, ISBN: 9789750219016
Yıkaroğlu, N.. Maya Zbrush - Karakter Modelleme; Kodlab Yayın Dağıtım, 2011, ISBN: 9786054205448
Autodesk Maya Press The Art of Maya: An Introduction to 3D Computer Graphics
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sunum,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik420
Proje260
Devam110
Toplam(%)90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)90
Finalin Başarıya Oranı(%)10
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar8216
Final Sınavı122
Ödevler
Proje22040
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2    X    
P3  X      
P4    X   X  
P5  X      
P6  X   X   X   X
P7  X     X   X
P8  X     X   X
P9  X     X  
P10  X   X    
P11  X     X   X
P12  X   X   X   X
P13  X   X     X
P14  X   X   X   X
P15        X
P16        X
P17      X  
P18  X     X  
P19        X