Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
3 BOYUTLU MODELLEME I GİT307 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Erkan Özkarakaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Blender'da 3 boyutlu modellemenin (objeler ve karakterler) temel prensiplerini kavrar.
2) Oyun varlıklarıyla 3 boyutlu ortam/arka plan sahnesi tasarlama becerisi kazanır.
3) 3D modellemenin kullanıldığı alanlardaki iş akışı hakkında bilgi sahibi olur ve oluşturulacak projelere göre çalışma yolu oluşturabilir.
4) Modelleme ve sahnelere canlılık kazandırmak için 3 boyutlu oluşturma tekniklerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, öğrencilere Blender'da 3 boyutlu nesneler ve karakter modelleme çalışmalarına başlamayı öğretecektir. Modelleme işleminden sonra öğrenciler, Substance Painter'da modellerine dokular ve renkler eklemeyi öğrenecekler. Dersin temel amacı, 3D Animasyon, Oyun Prodüksiyonu alanında karakter, arka plan ve obje modelleme konusunda güçlü bir anlayış sağlamaktır. Bu projeye dayalı bir ders olduğundan, öğrencilerin öğrendikleri teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenir. Atanan projeleri tamamlamak için endüstri standardı teknikler öğretilecek ve kullanılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Program tanıtımı Ara yüz öğretmen ile birlikte incelenecek
3. Hafta Hazır geometrik şekiller kullanılarak basit modeller yapılacak
4. Hafta Düşük poligonlu nesneler tasarlamaya devam edilir, ayrıca iç mekan tasarımına başlama
5. Hafta Kaplama haritası oluşturma, Low poly Vize çalışması için objeler modellenmeye başlanacak. referans imaj gösterilecek. bu referanslardan seçilen objelerle vize konusu modellenmeye başlanacak
6. Hafta Ödev toplanacak. Modellemeye devam edilecek
7. Hafta Ödevler toplanacak. Substance Paintera giriş. Objelerin Substance Painter da renklendirilmesi.
8. Hafta VİZE. Projeler Toplanacak. Final Projesi modellenmeye başlanacak
9. Hafta Sahne düzenlemesi Sahne aydınlatması ve ışıklandırma
10. Hafta Lowpoly bir karakter çalışması
11. Hafta Ödev toplanacak. Karakter Modellemesi için Riging çalışması
12. Hafta Karakter modellemesi bitirilecek.
13. Hafta Ödev toplanacak. Ada çalışmasına da hareket verilecek (loop)
14. Hafta Ödev toplanacak. Sahne sonu ve Render ayarlarına girme. Render ayarları.
15. Hafta FİNAL. Proje Sonlandırma ve değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Blender Foundations: The Essential Guide to Learning Blender 2.8" by Roland Hess
Blender 3D Cookbook" by Enrico Valenza
Blender Master Class: A Hands-On Guide to Modeling, Sculpting, Materials, and Rendering" by Ben Simonds
Blender for Dummies" by Jason van Gumster
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar8216
Final Sınavı122
Ödevler
Proje5840
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2  X   X    
P3  X      
P4  X   X   X   X
P5    X    
P6  X   X   X   X
P7  X   X    
P8  X   X   X   X
P9      X  
P10  X      
P11  X   X   X   X
P12        X
P13      X   X
P14  X   X   X   X
P15      X  
P16  X       X
P17  X      
P18  X   X   X   X
P19        X