DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Erkan Özkarakaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Blender'da 3 boyutlu modellemenin (objeler ve karakterler) temel prensiplerini kavrar. 2) Oyun varlıklarıyla 3 boyutlu ortam/arka plan sahnesi tasarlama becerisi kazanır. 3) 3D modellemenin kullanıldığı alanlardaki iş akışı hakkında bilgi sahibi olur ve oluşturulacak projelere göre çalışma yolu oluşturabilir. 4) Modelleme ve sahnelere canlılık kazandırmak için 3 boyutlu oluşturma tekniklerini öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders, öğrencilere Blender'da 3 boyutlu nesneler ve karakter modelleme çalışmalarına başlamayı öğretecektir. Modelleme işleminden sonra öğrenciler, Substance Painter'da modellerine dokular ve renkler eklemeyi öğrenecekler. Dersin temel amacı, 3D Animasyon, Oyun Prodüksiyonu alanında karakter, arka plan ve obje modelleme konusunda güçlü bir anlayış sağlamaktır. Bu projeye dayalı bir ders olduğundan, öğrencilerin öğrendikleri teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenir. Atanan projeleri tamamlamak için endüstri standardı teknikler öğretilecek ve kullanılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | Program tanıtımı Ara yüz öğretmen ile birlikte incelenecek | 3. Hafta | Hazır geometrik şekiller kullanılarak basit modeller yapılacak | 4. Hafta | Düşük poligonlu nesneler tasarlamaya devam edilir, ayrıca iç mekan tasarımına başlama | 5. Hafta | Kaplama haritası oluşturma, Low poly Vize çalışması için objeler modellenmeye başlanacak. referans imaj gösterilecek. bu referanslardan seçilen objelerle vize konusu modellenmeye başlanacak | 6. Hafta | Ödev toplanacak. Modellemeye devam edilecek | 7. Hafta | Ödevler toplanacak. Substance Paintera giriş. Objelerin Substance Painter da renklendirilmesi. | 8. Hafta | VİZE. Projeler Toplanacak. Final Projesi modellenmeye başlanacak | 9. Hafta | Sahne düzenlemesi Sahne aydınlatması ve ışıklandırma | 10. Hafta | Lowpoly bir karakter çalışması | 11. Hafta | Ödev toplanacak. Karakter Modellemesi için Riging çalışması | 12. Hafta | Karakter modellemesi bitirilecek. | 13. Hafta | Ödev toplanacak. Ada çalışmasına da hareket verilecek (loop) | 14. Hafta | Ödev toplanacak. Sahne sonu ve Render ayarlarına girme. Render ayarları. | 15. Hafta | FİNAL. Proje Sonlandırma ve değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | "Blender Foundations: The Essential Guide to Learning Blender 2.8" by Roland Hess Blender 3D Cookbook" by Enrico Valenza Blender Master Class: A Hands-On Guide to Modeling, Sculpting, Materials, and Rendering" by Ben Simonds Blender for Dummies" by Jason van Gumster |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 90 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Proje | 5 | 8 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |