DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Burcu Melike Subaşı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yeni Medya terimleri ve stratejilerini temel örnekleriyle kuramlaştırır. 2) Yeni Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz eder ve eleştirebilir. 3) Web 2.0, Cyberspace, Simulacra, Rhizome, Sanal Gerçeklik, Fiziksel Etkileşim Tasarımı, Açık Kaynak Toplumu, Dijital Film ve Ses vb. gibi temel terminolojik terimlerini sınıflandırabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Dijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan yeni medya türlerini incelemek, medya teknolojileri, iletişim stratejileri, etkili sosyal medya ve dijital medya içerik üretim yöntemlerini aktarmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders ile ilgili bilgilendirme | 2. Hafta | Dijital Medya Nedir? Dijital medya türleri nelerdir? | 3. Hafta | Dijital Medya ürünü nasıl oluşturulur? | 4. Hafta | Sosyal medyanın temelleri ve sosyal medya pazarlamasında kullanılan araçlar ve stratejiler | 5. Hafta | Sosyal medyanın temelleri ve sosyal medya pazarlamasında kullanılan araçlar ve stratejiler devamı | 6. Hafta | Sosyal medya üzerinden marka tanıtımı projesi verilmesi (vize+final) | 7. Hafta | Dijital Metin Yazarlığı | 8. Hafta | Dijital medya okuryazarlığı | 9. Hafta | Dijital Reklamcılık ve Tanıtım Uygulamaları | 10. Hafta | Dijital Reklamcılık ve Tanıtım Uygulamaları Devam | 11. Hafta | Arama motoru reklamcılığı; SEM | 12. Hafta | Temel düzeyde SEO ve e-ticaret | 13. Hafta | Dijital Medyanın Geleceği ve Yeni Meslekler Üzerine Bir Tartışma | 14. Hafta | Projelerin teslim edilmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bolter, D. J. & Grusin, R. (1999) Remediation: Understanding New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press Manovich, L. (2001) The Language of New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press Handler Miller, C. (2004). Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment. London: Focal Press |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Laboratuvar | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Proje | 3 | 15 | 45 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |