Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL MEDYA TASARIMI UYGULAMALARI I GİT305 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Burcu Melike Subaşı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni Medya terimleri ve stratejilerini temel örnekleriyle kuramlaştırır.
2) Yeni Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz eder ve eleştirebilir.
3) Web 2.0, Cyberspace, Simulacra, Rhizome, Sanal Gerçeklik, Fiziksel Etkileşim Tasarımı, Açık Kaynak Toplumu, Dijital Film ve Ses vb. gibi temel terminolojik terimlerini sınıflandırabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan yeni medya türlerini incelemek, medya teknolojileri, iletişim stratejileri, etkili sosyal medya ve dijital medya içerik üretim yöntemlerini aktarmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders ile ilgili bilgilendirme
2. Hafta Dijital Medya Nedir? Dijital medya türleri nelerdir?
3. Hafta Dijital Medya ürünü nasıl oluşturulur?
4. Hafta Sosyal medyanın temelleri ve sosyal medya pazarlamasında kullanılan araçlar ve stratejiler
5. Hafta Sosyal medyanın temelleri ve sosyal medya pazarlamasında kullanılan araçlar ve stratejiler devamı
6. Hafta Sosyal medya üzerinden marka tanıtımı projesi verilmesi (vize+final)
7. Hafta Dijital Metin Yazarlığı
8. Hafta Dijital medya okuryazarlığı
9. Hafta Dijital Reklamcılık ve Tanıtım Uygulamaları
10. Hafta Dijital Reklamcılık ve Tanıtım Uygulamaları Devam
11. Hafta Arama motoru reklamcılığı; SEM
12. Hafta Temel düzeyde SEO ve e-ticaret
13. Hafta Dijital Medyanın Geleceği ve Yeni Meslekler Üzerine Bir Tartışma
14. Hafta Projelerin teslim edilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBolter, D. J. & Grusin, R. (1999) Remediation: Understanding New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press
Manovich, L. (2001) The Language of New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press
Handler Miller, C. (2004). Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment. London: Focal Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık133
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık133
Laboratuvar8216
Final Sınavı122
Ödevler
Proje31545
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X    
P3  X   X  
P4  X   X   X
P5  X    
P6    X  
P7  X   X   X
P8      X
P9    X  
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13    X   X
P14  X   X   X
P15  X     X
P16    X  
P17  X    
P18      X
P19  X