Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım sürecinde illüstrasyon ve işlevini anlar. 2) İmge oluşturma ile ilgili kavramsal becerileri gelişir. 3) Dijital ilüstrasyonun tarihini ve gelişim sürecini bilir. 4) Tercih ettikleri ortamı kullanarak hikaye illüstrasyonu oluşturur. 5) Tasarım problemlerini illüstrasyonla çözmek için dijital teknolojileri kullanır. 6) Çeşitli teknikleri kullanarak gözleme dayalı illüstrasyonlar yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Dersin amacı, öğrencilerin tasarım aşamasından bitmiş ürün aşamasına kadar, farklı uygulamalar ve illüstrasyon teknikleri üzerine yoğunlaşmalarını sağlamaktır. Öğrencilere verilen projelerde kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonlar, çocuk kitabının hikayelenmesi ve illüstrasyonu ve kolaj tekniği çalışması üretmeleri istenir. Ayrıca bu derste görsel iletişim tasarımında illüstrasyonun ve yazının bir arada kullanılma metotlarını içine alan, ilişkileri sorgulayan projeler üretilir.
İllüstrasyonun farklı kullanım alanlarını içeren özgün proje çalışması
10. Hafta
Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
11. Hafta
Farklı teknik ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi
12. Hafta
Proje teslimi ve değerlendirme
13. Hafta
Kazanımları ölçmeye dayalı kısa uygulama çalışmaları
14. Hafta
Kritik ve değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1- Steven Heller -Marshall Arisman `The Education of An İllustrator?- Allworth Press 2- Steven Heller -Marshall Arisman `Teaching Illustration? Allworth Press 3- Ocvirk,Stinson, Wing, Sanatın Temelleri, Karakalem yayıncılık, İzmir, 2015. 4- Parramon, Jose Maria, Çizim ve Resim Sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995. 5- Gikow, Jacqueline. Graphic Illustration in Black and White. New York: Design Press 1991. 6- Nicolas, Y., Gonzales, A., Zanchetta, A., The Source book of Contemporary Illustration, 2009.