Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dijital tipografinin anatomisi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Font içindeki görsel ilişkileri keşfeder. 3) Tasarıma uygun ve etkili bir şekilde aktarabileceği yazı karakteri seçimi yapabilir. 4) Bilgisayar ortamında kullanılmakta olan geleneksel ve yeni yazı karakterlerini irdeler. 5) Tipografide görsel hiyerarşi, okunaklılık ve bloklamayı bilir. 6) Günümüz çağdaş yazı karakteri tasarımcılarını ve tasarladıkları karakterleri takip eder. 7) Kendine özel harf formları oluşturabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilere, sayısal ortam projelerinde tipografiyi teknik ve estetik açıdan doğru/etkili kullanabilme becerileri kazandırmaktır. Bu derste teknolojik gelişmeler ışığında yeni mecralarda tipografinin kullanımını araştırılır ve uygulamalar da yaptırılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders hakkında bilgilendirme
2. Hafta
Günümüz tipografisi hakkında genel değerlendirme. Uygulama 1: Kompozisyon ve hareketli çalışmalar
3. Hafta
Tipografi ile ilgili yeni yaklaşımlar.
4. Hafta
Harflerin biçimleri; metnin sayfada oluşturduğu ton; ve tipografik stilin ögeleri. Uygulama 2: Harf, başlık ve metin: Sayfa düzenlemesi varyasyonları
Tasarımda okunurluk ve okuturluk kavramını uygulamada gösterebilmesi
7. Hafta
Font türleri, font özellikleri, görsel iletişim tasarımı ürünlerde tipografik uygulamalar ve örnekleri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Tipografi ve dijital ortam, dijital ortamın kullanım olanakları
10. Hafta
Özgün harf anatomisi yaratımı. Proje1: harf tasarımı
11. Hafta
Espas kavramı, noktalama işaretleri ve metin düzenlemelerinde karşılaşılan sorunlar ve çözümleri
12. Hafta
Proje 2: Yazı karakteri tasarımı
13. Hafta
Proje 2 değerlendirme
14. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Haley, A. ABC's of Type. New York. Watson-Guptill Publications., 1990 Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications, 1990 Nelson, R.P. Publication Design. Iowa. WM. C. Brown Publishers, 1987 Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985 Craig, J. (1992). Designing with Type: A Basic Course in Typography. New York: Watson-Guptill Publications. ISBN-13: 978-0823013050 Carter, R., Day, B., Meggs, P. B. (2012). Typographic Design: Form and Communication. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN-13: 978-0470648216
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
3
90
Devam
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
12
2
24
Final Sınavı
Ödevler
Proje
3
15
45
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ