Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel fotoğrafçılığa dair teorik bilgileri edinmiş ve uygulama becerileri kazanmış olacaktır. 2) Analog ve dijital makineleri tanıyacak; bu makineleri teknik ve estetik yetkinlik içinde kullanabilecektir. 3) Fotoğrafın bir tür "görme biçimi" olduğunun farkına varacak ve fotoğraf okumayı öğrenecektir. 4) Fotoğraf ve kültür arasındaki bağı fark edecek ve anlamlandırabilecektir. 5) Fotoğraf makinesi yardımıyla belirli bir fikir kapsamında uygun görüntüyü kurgulamayı öğrenecektir. 6) Fotoğraf aracılığıyla hikaye anlatabilecek; fotoğrafı bir anlatım ve iletişim aracı olarak kullanabilecektir. 7)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Temel Fotoğraf, ''fotoğraf nedir'' sorusuyla başlayan ve fotoğrafa dair temel teknikleri, fotoğraf-kültür ilişkisini, fotoğrafın ardındaki ideoloji ile kompozisyon estetiğinin kurulma biçimlerini vb. konuları ele almayı amaçlayan bir giriş dersidir.
Ders kapsamında hedeflenen fotoğraf olgusunun, fotoğrafın tarihsel gelişiminin, fotoğraf türlerinin ve çekim tekniklerinin yanı sıra analog ve dijital fotoğraf makinelerinin temel niteliklerinin de öğrencilere tanıtılması; öğrencilerin fotoğraf makinelerini yetkin biçimde kullanabilmesinin sağlanmasıdır.
Ders sonunda beklenen öğrencinin yalnızca teknik olarak fotoğraf makinesini kullanabilir hale gelmesi değil; fotoğraf aracılığıyla bir anlatım dili oluşturabilmesi ve bu dili, dili biçimlendiren etkenlerin de ayrımında olarak çeşitli görsel iletişim tasarımlarına uyarlayabilmesidir.
Öğrenciler hazırlamakla yükümlü oldukları dönem sonu projesi ile ders kapsamında öğrendiklerini uygulama imkanı bulacak ve böylece fotoğraf ile iletişim kurmayı, hikaye anlatmayı ya da eş deyişle bir fikri görsel olarak ifade etmeyi deneyimleyeceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Fotoğraf Nedir? Hakkında Tartışma. Fotoğrafın Tarihçesi ve Fotoğraf Makineleri Hakkında Genel Bilgi
2. Hafta
Analog ve Dijital Makinelerin Benzerlikleri ve Farklılıkları. Dijital Makinelerde Çekim Modlarını Tanıma
3. Hafta
Objektif Çeşitleri. Diyafram, Net Alan Derinliği, Enstantane ve ISO Değeri.
4. Hafta
Fotoğrafta Işık Kullanımı ve Filtre Türleri.
5. Hafta
Fotoğrafta Kompozisyon Oluşturma.
6. Hafta
Fotoğraf Türleri ve Görüntü Estetiği.
7. Hafta
Fotoğraf ve Kültür. Fotoröportaj ile Görsel Bir Hikaye Anlatmak.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Fotoröportajın Aşamaları - Proje Konularının Belirlenmesi
10. Hafta
Fotoröportajın Aşamaları - Proje Taslağının Oluşturulması: Araştırma, İlişkilendirme ve Gözlem
11. Hafta
Fotoröportajın Aşamaları ? Proje Çekimlerine Başlanması ve Kontrol
12. Hafta
Fotoröportajın Aşamaları - Proje Çekimleri Arasından Uygun Fotoğrafların Seçimi ve Sıralanması
13. Hafta
Fotoröportajın Aşamaları ? Anlamın Yaratılması. Hikayeleştirme ve Hikayede 3 Birlik Kuralı: Zaman, Mekan, Konu.
14. Hafta
Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı
Fotoğrafa Başlarken, Levend Kılıç, Dost Kitabevi Yayınları. (Kitabı satın almak öğrencinin tercihine bağlıdır.)
Zorunlu Okuma Listesi
Fotoğraf: Çerçevedeki Gizem, Mary Price, Ayrıntı Yayınları. Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag, Agora Kitaplığı. Antropoloji ve Fotoğraf, Ozan Yavuz, Espas Yayınları.
(*Bu listedeki kitaplardan hazırlanacak sorular ile ara sınav yapılacaktır.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Question and Answer, Proje, Sunum, Eğitim-Uygulama.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
4
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
8
2
16
Final Sınavına Hazırlık
1
3
3
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
3
2
6
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ