Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL İLETİŞİME GİRİŞ GİT114 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Nurcan Pınar Eke
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel iletişim tasarımı bölümünün mesleki ve sektörel uygulama alanlarını tanır.
2) Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğini açıklar.
3) Görsel iletişimin ve yazının tarihinin ilk çağdan günümüze kadar var olan gelişmesini genel bir çerçevede tanır.
4) Tasarım tarihinde endüstri devrimlerinin önemi ve etkileşimlerini aktarır.
5) Göstergebilimin temel kavramlarını öğrenirler.
6) Görsel iletişimde işaretler ve sembollerin önemini yorumlar.
7) Görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerini çözümler.
8) Tasarım ve iletişim kavramları ve teknikleri hakkında, estetik ve kavramsal problem çözme; analiz etme, değerlendirme ve eleştirel düşünme yeteneği kazanırlar.
9) Görsel iletişim tasarımı alanında dünyadaki örnekleri yorumlayabilecek ve ileride kullanma yetisine sahip olabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGörsel iletişim tasarımı alanına giriş niteliğindeki bu ders ile öğrenciler, öncelikle bakmak ve görmek arasındaki farkı öğrenecektir. Kültür ile iletişim arasındaki bağı kavrayacak ve görüntünün/imgenin kültür dolayımıyla üretilen, `doğal olmayan yapısını algılayıp çözümleyebileceklerdir. Görsel iletişim tasarımın estetik prensipleri hakkında bilgi edinirken, tasarımın yalnızca sanatsal bir etkinlik olmadığına dair de farkındalık kazanacaklardır. Tasarım ile tarih, toplum, kültür ve ideoloji etkileşimini kurabilecek temel bilgi birikimini edineceklerdir. Dönem bitiminde dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, bir görsel iletişim öğesini fark etme, anlamlandırma, çözümleme ve yeniden tasarlama konularında giriş düzeyinde bilgi ve beceri kazanmış olacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriğinin duyurulması. Görsel İletişim Tasarımı kavramı, çalışma ve uygulama alanları, farklı disiplinler ile etkileşimlerinin incelenmesi.
2. Hafta Görsel iletişim tarihi. İletişim ve tasarım kavramlarının tanımları, temel çerçevesi ve görsellikle bağlantısı. Görsel iletişim unsurlarının gündelik hayattaki yeri ve önemi. Görsel kültür ve görsel iletişim arasındaki ilişki.
3. Hafta Görsel iletişim tasarımını etkileyen tasarım akımları. Endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0 kavramları, görsel iletişimin geleceği üzerine tartışmalar.
4. Hafta Görsel iletişim ve yazı. Tasarımda tipografi ve illüstrasyon kavramları.
5. Hafta Görsel organizasyonda estetik prensipler; birlik, kontrast, ritm ve tekrar, ahenk, denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, vurgu.
6. Hafta Görsel organizasyonda estetik prensipler; birlik, kontrast, ritm ve tekrar, ahenk, denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, vurgu.
7. Hafta Göstergebilime giriş. Sözel ve sözel olmayan göstergeler. Göstergebilim ve söylenceler.
8. Hafta Kültür ve görme biçimlerimiz. Görsel İletişimde ideoloji, söylen ve dil.
9. Hafta Ara sınav.
10. Hafta Tasarımda ve sanatta görsel düşünmek. Göstergeler, anlamlandırma, kültür ve iletişim.
11. Hafta Anlatı oluşumu ve anlatı kurma. Anlatıda türler. Anlam üretiminde kullanılan yöntemler; metafor, metonim, kapsamlayış, parodi, ironi, betimleme ve temsil.
12. Hafta Fotoğraf okuma ve bir görsel iletişim tasarımı örneği olarak reklam incelemeleri.
13. Hafta Fotoğraf okuma ve bir görsel iletişim tasarımı örneği olarak reklam incelemeleri.
14. Hafta Tasarım prensipleri ve görsel kültür unsurları doğrultusunda bir fotoğraf ve reklam örneğinin yeniden düşünülmesi.
15. Hafta Final Sınavı.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitabı
Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, Tevfik Uçar/ İnkılap Yayınevi.
Yardımcı Ders Kitapları
* Bergstrom,B.(2008). Essentials of Visual Communication.
* Frascara, J. (2004). Communication Design: Principles, Methods and Practice, Allworth Press.
* Meredith Davis, Jamer Hunt. (2017), Visual Communication Design: An Introduction to Design Concepts in Everyday Experience.

ZORUNLU OKUMA LİSTESİ
- İletişimin ABCsi Ünsal Oskay/ DER Yayınları.
- Göğü Delen Adam/ Ayrıntı Yayınları.
- Görsel Düşünme Rudolf Arnheim/ Metis Yayınları.
- Görme Biçimleri, John Berger/ Metis Yayınları.
- İletişim Çağında Kültür, James Lull/ Hece Yayınları.
- Sanat Sahada, Nermin Saybaşılı/ Metis Yayınları.
- Görsel Kültür ve Fotoğrafın İzinde Instagram, Yetgül Karaçelik/ Nota Bene Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi2510
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler188
Proje188
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X   X     X          
P2    X     X          
P3  X   X   X   X          
P4    X              
P5  X         X        
P6      X            
P7      X            
P8  X                
P9          X        
P10    X              
P11    X              
P12        X          
P13    X              
P14  X                
P15                X  
P16                X  
P17  X                
P18      X            
P19        X