Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL TASARIM STÜDYOSU I GİT113 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Özge Mazlum
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarımın temel eleman ve prensiplerini kavrar.
2) Tasarımın temel eleman ve prensiplerini anlamlı görsel mesajlar yaratmak üzere kullanabilir.
3) Yalın geometrik biçimler kullanarak düzgün iki boyutlu tasarımlar yaratır.
4) Sanat ve tasarımın temel bilgisiyle kendi fikirlerini ifade edebilecek bir terminolojiye sahip olur.
5) Sanat ve tasarımdaki görsel dönüşümleri, deformasyonları ve metaforları kullanarak yeni görsel yapılar oluşturur.
6) Tasarımdaki düzenleme yöntemlerini bilir.
7) Çeşitli kavramları soyutlayarak görselleştirebilir.
8) Dijital ortamda tasarım ilkelerini ve tasarım elemanlarını kullanarak iki boyutlu kompozisyon yapabilir.
9) Görsel ve estetik duyarlılığı gelişir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilere görsel iletişim tasarımının temel dili, kavram ve süreçlerini öğretmek ve anlamlı görsel mesajlar yaratmaları için ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmaktır. Bu ders iki yarıyıllık temel tasarım stüdyo dersinin ilkidir. Öğrenciler görsel tasarım problemleri ile ilgili uygulamalar yaparak, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri ile tanışmaktadır. Düzenli stüdyo pratikleri, tasarım problemlerine analitik bir bakış açısıyla yaklaşabilme ve sentez yapabilme alışkanlıklarının kazandırılması, yaratıcı çözüm bulma ve görsel tasarımın iletişimdeki etkinliğinin temel çerçevesini anlayabilmek adına dersin esasını oluşturmaktadır. Bu dersin diğer bir amacı, öğrencilerin diğer derslerde karşılaşacakları çeşitli tasarım sorunları ile ilişkilendirebilecekleri tasarım becerileri kazanmaları ve sonraki yıllarda kullanacakları teknolojik araçları bilinçli ve kendi amaçlarına uygun bir biçimde bu karmaşık ortamlar üzerinde kontrol sahibi olarak kullanmaları için hazır olmalarıdır. Bu derste temel tasarım öğelerinin ve ilkelerinin öğretilmesi ile öğrencilere görme, algılama, soyut düşünme ve problem çözme yetisinin kazandırılması ve görsel dilin ve estetik duyarlılığın geliştirilmesi hedeflenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, tasarım üzerine temel terminolojiler
2. Hafta Temel tasarım elemanları, nokta, çizgi, biçim, doku, mekan, boşluk, perspektif, strüktür, gölge ve ışığın tanımı, birbiriyle ilişkileri
3. Hafta Tasarım elemanları, çizgi, şekil, doku, Stüdyo çalışması-1 ve ödev-1
4. Hafta Tasarım elemanları, Doku, (doğal, yapay, taklit, icat edilmiş doku), Stüdyo çalışması-2 ve ödev-2
5. Hafta Tasarım elemanları, Biçim, çizgi, altın oran (siyah beyaz uygulamalar), Stüdyo çalışması-3 ve ödev-3
6. Hafta Tasarım elemanları, Ton değeri, saydamlık, Stüdyo çalışması-4 ve ödev-4
7. Hafta Tasarım ilkeleri, Çeşitlilik, tekrar, ritm, Stüdyo çalışması-5 ve ödev-5
8. Hafta Tasarım ilkeleri, Denge ve hareket, Stüdyo çalışması-6 ve ödev-6
9. Hafta Tasarım ilkeleri, Baskınlık, zıtlık, Stüdyo çalışması-7 ve ödev-7
10. Hafta Tasarım ilkeleri, Hiyerarşi, odak noktası, Stüdyo çalışması-8 ve ödev-8
11. Hafta Mekan yaratmada perspektif, renk ve ton değerleri, örüntü ve renk, Stüdyo çalışması-9 ve ödev-9
12. Hafta Düzenleme ilkeleri/biçimleri, Kompozisyonun ana hatlarını oluşturma, görünmez/rehber çizgiler
13. Hafta Doğa ve soyutlama, Tematik soyutlama, Stüdyo çalışması-10 ve final projesi-1
14. Hafta Final projesi kritiği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARLupton, E.; Phillips, J.C., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, 2008
İ. Hulusi Güngör, Temel Tasar,2016
Itten, J., Design and Form, Van Nostrand Reinhold, 1975
Ambrose,G., Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür yayınları, 2010
Öztuna, H. Y., Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası, 2008
Samara, T., Design Evolution:Theory Into Practice. Rockport Publishing, 2008
Samara, T., Design Elements. Rockport Publishing, 2007
A Primer of Visual Literacy - Donis A. Dondis Basic Design: The Dynamics of Visual Form - Maurice de Sausmarez Basic Design - Kenneth F. Bates
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev330
Uygulama/Pratik420
Proje240
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler3618
Proje2816
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X     X            
P2  X     X            
P3  X     X            
P4        X          
P5      X       X      
P6        X          
P7    X   X     X   X   X    
P8  X     X       X   X    
P9  X   X   X         X    
P10    X              
P11  X     X       X     X  
P12    X   X       X       X
P13          X   X     X  
P14        X           X
P15    X   X       X   X   X  
P16        X          
P17        X          
P18                  X
P19    X       X