Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA VE TURİZMDE ANLATI RTS620 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medya ve Turizmin Kapitalist Pazar biçimlenmesinde oynadıkları rollerin belirler
2) Kesiştikleri alanların ürün tanımlamasını değiştirme biçimlerinin saptanması.
3) Kesiştikleri alanların ürün tanımlamasını değiştirme biçimleriyle anlatıdaki çekiciliğin ortaya çıkaracağı olası ekonomik değerleri öğrenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu derste ?medya ve turizm? birbirlerinin tamamlayıcısı ve ekonomik değer yaratan iki sektör biçiminde ele alınır; uluslararası pazarlama normları çerçevesinde ?ürün? tariflerinden hareket ederek ekonomik uğraşlarda anlatı ya da öykülemenin etkilerine dikkat çekilir; söz konusu etkilerin ?rasyonel ve irrasyonel? tüketim kararlarına yansımaları seçilmiş örnekler üzerinden irdelenir ve tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler
2. Hafta Ulusal ve Uluslararası Medyanın Karakteristikleri
3. Hafta Turizmin Sektörel Özellikleri
4. Hafta Medya ve Turizmin Bir Ürün Olarak Değerlendirilmesi
5. Hafta Medya ve Turizm : Tamamlayıcılık Özellikleri
6. Hafta Medya ve Turizm : Pazarlama Disiplini Çerçevesinde Değerlendirmeler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Medyada Anlatı Biçimleri ve Ürün
9. Hafta Medyada Anlatı Biçimleri ve Ürün
10. Hafta Medyada Anlatı Biçimleri ve Ürün
11. Hafta Turizmde Anlatı Biçimleri ve Ürün
12. Hafta Turizmde Anlatı Biçimleri ve Ürün
13. Hafta Turizmde Anlatı Biçimleri ve Ürün
14. Hafta Genel Değerlendirmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? A. B. Albarran , S. M .Chan ? Olmsted, M. O. Wirth ; ? Hendbook of Media Management And Economics?, Routledge, 2006.
? C. Hoskins, S. Mc. Fadyen, A. Finn ; ?Media Economics?, Sage, 2004.
? P. Kotler; K.L. Keller , ? A framework for marketing, management?, Pearson, 2012.
? M. J. Browaeys,R. Price ; ? Understanding Cross ? cultural Management?, Prentice Hall, 2008.
? J. C. Holloway, C. Robinson ; ? Marketing for Tourism?, Longman, 1995.
? J.Thompson; (Çeviren ; S. Öztürk) ; ?Medya ve Modernite?
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Sözlü130
Devam115
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2    X  
P3    X   X