Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya ve Turizmin Kapitalist Pazar biçimlenmesinde oynadıkları rollerin belirler 2) Kesiştikleri alanların ürün tanımlamasını değiştirme biçimlerinin saptanması. 3) Kesiştikleri alanların ürün tanımlamasını değiştirme biçimleriyle anlatıdaki çekiciliğin ortaya çıkaracağı olası ekonomik değerleri öğrenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu derste ?medya ve turizm? birbirlerinin tamamlayıcısı ve ekonomik değer yaratan iki sektör biçiminde ele alınır; uluslararası pazarlama normları çerçevesinde ?ürün? tariflerinden hareket ederek ekonomik uğraşlarda anlatı ya da öykülemenin etkilerine dikkat çekilir; söz konusu etkilerin ?rasyonel ve irrasyonel? tüketim kararlarına yansımaları seçilmiş örnekler üzerinden irdelenir ve tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler
2. Hafta
Ulusal ve Uluslararası Medyanın Karakteristikleri
3. Hafta
Turizmin Sektörel Özellikleri
4. Hafta
Medya ve Turizmin Bir Ürün Olarak Değerlendirilmesi
5. Hafta
Medya ve Turizm : Tamamlayıcılık Özellikleri
6. Hafta
Medya ve Turizm : Pazarlama Disiplini Çerçevesinde Değerlendirmeler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Medyada Anlatı Biçimleri ve Ürün
9. Hafta
Medyada Anlatı Biçimleri ve Ürün
10. Hafta
Medyada Anlatı Biçimleri ve Ürün
11. Hafta
Turizmde Anlatı Biçimleri ve Ürün
12. Hafta
Turizmde Anlatı Biçimleri ve Ürün
13. Hafta
Turizmde Anlatı Biçimleri ve Ürün
14. Hafta
Genel Değerlendirmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
? A. B. Albarran , S. M .Chan ? Olmsted, M. O. Wirth ; ? Hendbook of Media Management And Economics?, Routledge, 2006. ? C. Hoskins, S. Mc. Fadyen, A. Finn ; ?Media Economics?, Sage, 2004. ? P. Kotler; K.L. Keller , ? A framework for marketing, management?, Pearson, 2012. ? M. J. Browaeys,R. Price ; ? Understanding Cross ? cultural Management?, Prentice Hall, 2008. ? J. C. Holloway, C. Robinson ; ? Marketing for Tourism?, Longman, 1995. ? J.Thompson; (Çeviren ; S. Öztürk) ; ?Medya ve Modernite?
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Sözlü
1
30
Devam
1
15
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ