Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) görsel yöntem ve kavramları kullanabilir. 2) görsel bir argüman üretebilir ve bunu nasıl sunacağını bilir. 3) görsel popüler kültür ürünleri gibi farklı görsel iletişim formları hakkında araştırma yürütebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu ders kültürel çalışmalar geleneğinin medya araştırmalarına katkısına, etnografinin temel kavram ve metotlarının görsel araştırma ve medya çalışmalarına nasıl uyarlandığına ve eleştirel iletişim kuramları bağlamında görsel etnografi alanının temel tartışmalarına odaklanmaktadır. Görsel araçların etnografik yöntem bağlamında nasıl kullanılabileceği üzerinde duran bu ders fotoğraf, video ve hipermedyanın bu anlamda eleştirel bir araç olarak potansiyelini de ele alır. Medya etnografisi, etnografik film, oto-etnografi, dijital etnografi, duyusal etnografi alanından güncel örnekleri tartışmaya açar. Dersin sonunda öğrencilerden tasarladıkları eleştirel araştırma çerçevesinde saha çalışması içeren niteliksel bir araştırma ya da görsel projeler (fotoğraf veya video) üretmeleri beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş
2. Hafta
Alanı tanımlama / Görsel kültür nedir? Görsel metodoloji nedir?
3. Hafta
Erken dönem görselleri üzerine
4. Hafta
Değişen teknolojiler, farklılaşan metaforlar
5. Hafta
Fotoğraf üzerine ontolojik tartışmalar
6. Hafta
Dijital imaj üzerine ontolojik tartışmalar
7. Hafta
Görsel araştırma tasarlamak I: İçerik analizi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Görsel araştırma tasarlamak II: İkonografi
10. Hafta
Görsel araştırma tasarlamak III: Görsel etnografi
11. Hafta
Görsel araştırma tasarlamak IV: Arşiv
12. Hafta
Gündelik hayat / Otobiyografi yazarı olarak araştırmacı
13. Hafta
Araştırma stratejisi: Görsel method ile uygulama planı
14. Hafta
Araştırma tasarılarının tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baron, Jaimie (2014) The Archive Effect: Found Footage and the Audiovisual Experience of History. Roudledge Brundage, Anthony (2013) Going to the Sources: A Guide to Historical Research and Writing Bal, Mieke (2005) "The Commitment to Look." Journal of Visual Culture. 4.2: 145-162 Crary, Jonathan. (2001) Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century. Cambridge: MITP. Danacıoğlu, Esra. (2001). Geçmis'in İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih için bir Kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Gunther Kress, (2006) Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge Jay, Martin. (2002) "That Visual Turn: The Advent of Visual Culture." Journal of Visual Culture 1.1. 87-92. MacDougall (2005) The Corporeal Image: Film, Ethnography, and the Senses, Princeton University Press . Mitchell, Claudia (2011) Doing Visual Research, SAGE Publications Leeuwen, Theo Van; Jewitt, Carey (eds) (2001) The Handbook of Visual Analysis SAGE Publications Mitchell, W. J.T. (2005) "There are no Visual Media." Journal of Visual Culture 4 (2005): 257 Mitchell W.J.T. "Showing Seeing: a Critique of Visual Culture". Journal of Visual Culture 1.2 (2002): 165-181. Pink, Sarah (2013) Doing Visual Ethnography, SAGE Publications Pink, Sarah (2001) Doing Visual Ethnography: Images, Media and Representation in Research Rogoff, Irgit. "Studying Visual Culture." The Visual Culture Reader. Ed. Nicholas Mirzoeff. Routledge, 1998. 14-26. Rose, Gillian (2011) Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials, SAGE Publications Schwarts, Dona. (1989) Visual ethnography: Using photography in qualitative research Qualitative Sociology, 12:2, 119-154 Tinkler, Penny (2013) Using Photographs in Social and Historical Research, SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
15
Toplam(%)
35
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
35
Finalin Başarıya Oranı(%)
65
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ