Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL ETNOGRAFİ: IMGE, MEDYA VE TEMSİL RTS617 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) görsel yöntem ve kavramları kullanabilir.
2) görsel bir argüman üretebilir ve bunu nasıl sunacağını bilir.
3) görsel popüler kültür ürünleri gibi farklı görsel iletişim formları hakkında araştırma yürütebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu ders kültürel çalışmalar geleneğinin medya araştırmalarına katkısına, etnografinin temel kavram ve metotlarının görsel araştırma ve medya çalışmalarına nasıl uyarlandığına ve eleştirel iletişim kuramları bağlamında görsel etnografi alanının temel tartışmalarına odaklanmaktadır. Görsel araçların etnografik yöntem bağlamında nasıl kullanılabileceği üzerinde duran bu ders fotoğraf, video ve hipermedyanın bu anlamda eleştirel bir araç olarak potansiyelini de ele alır. Medya etnografisi, etnografik film, oto-etnografi, dijital etnografi, duyusal etnografi alanından güncel örnekleri tartışmaya açar. Dersin sonunda öğrencilerden tasarladıkları eleştirel araştırma çerçevesinde saha çalışması içeren niteliksel bir araştırma ya da görsel projeler (fotoğraf veya video) üretmeleri beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Alanı tanımlama / Görsel kültür nedir? Görsel metodoloji nedir?
3. Hafta Erken dönem görselleri üzerine
4. Hafta Değişen teknolojiler, farklılaşan metaforlar
5. Hafta Fotoğraf üzerine ontolojik tartışmalar
6. Hafta Dijital imaj üzerine ontolojik tartışmalar
7. Hafta Görsel araştırma tasarlamak I: İçerik analizi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Görsel araştırma tasarlamak II: İkonografi
10. Hafta Görsel araştırma tasarlamak III: Görsel etnografi
11. Hafta Görsel araştırma tasarlamak IV: Arşiv
12. Hafta Gündelik hayat / Otobiyografi yazarı olarak araştırmacı
13. Hafta Araştırma stratejisi: Görsel method ile uygulama planı
14. Hafta Araştırma tasarılarının tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaron, Jaimie (2014) The Archive Effect: Found Footage and the Audiovisual Experience of History. Roudledge
Brundage, Anthony (2013) Going to the Sources: A Guide to Historical Research and Writing
Bal, Mieke (2005) "The Commitment to Look." Journal of Visual Culture. 4.2: 145-162
Crary, Jonathan. (2001) Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century. Cambridge: MITP.
Danacıoğlu, Esra. (2001). Geçmis'in İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih için bir Kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Gunther Kress, (2006) Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge
Jay, Martin. (2002) "That Visual Turn: The Advent of Visual Culture." Journal of Visual Culture 1.1. 87-92.
MacDougall (2005) The Corporeal Image: Film, Ethnography, and the Senses, Princeton University Press .
Mitchell, Claudia (2011) Doing Visual Research, SAGE Publications
Leeuwen, Theo Van; Jewitt, Carey (eds) (2001) The Handbook of Visual Analysis SAGE Publications
Mitchell, W. J.T. (2005) "There are no Visual Media." Journal of Visual Culture 4 (2005): 257
Mitchell W.J.T. "Showing Seeing: a Critique of Visual Culture". Journal of Visual Culture 1.2 (2002): 165-181.
Pink, Sarah (2013) Doing Visual Ethnography, SAGE Publications
Pink, Sarah (2001) Doing Visual Ethnography: Images, Media and Representation in Research
Rogoff, Irgit. "Studying Visual Culture." The Visual Culture Reader. Ed. Nicholas Mirzoeff. Routledge, 1998. 14-26.
Rose, Gillian (2011) Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials, SAGE Publications
Schwarts, Dona. (1989) Visual ethnography: Using photography in qualitative research Qualitative Sociology, 12:2, 119-154
Tinkler, Penny (2013) Using Photographs in Social and Historical Research, SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev115
Toplam(%)35
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)35
Finalin Başarıya Oranı(%)65
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X   X
P2  X    
P3    X