Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlara ilişkin bilgi ve bakış açısı kazanacaklardır. 2) Reklama alanına ilişkin eleştirel yaklaşımları ve metodolojik eğilimleri değerlendirebileceklerdir. 3) Reklama ilişkin eleştirel yaklaşımlar eşliğinde çalışmalar ve araştırmalar yapabileceklerdir. 4) Reklamı sosyo-kültürel, ekonomik, tarihsel bağlam eşliğinde anlamlandırabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler, iletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlara ilişkin bilgi ve bakış açısı kazanacaklardır. Reklam alanına ilişkin eleştirel yaklaşımları ve metodolojik eğilimleri değerlendirebileceklerdir. Bununla birlikte reklama ilişkin eleştirel yaklaşımlar eşliğinde çalışmalar ve araştırmalar yapabilecekler ve reklamı sosyo-kültürel, ekonomik, tarihsel bağlam eşliğinde anlamlandırabileceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriği, konular ve kapsam
2. Hafta
İletişim çalışmalarında ana akım yaklaşımlar
3. Hafta
İletişim çalışmalarında ana akım yaklaşımlar ve reklam
4. Hafta
İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
5. Hafta
Frankfurt Okulu ve reklam
6. Hafta
Frankfurt Okulu ve reklam
7. Hafta
Kültürel çalışmalar ve reklam
8. Hafta
Kültürel çalışmalar ve reklam
9. Hafta
Eleştirel ekonomi-politik ve reklam
10. Hafta
Eleştirel ekonomi-politik ve reklam
11. Hafta
Reklam metnini okumak: Yapısalcı çözümleme
12. Hafta
Reklam metnini okumak: Post-yapısalcı çözümleme
13. Hafta
Grotesk bir metin olarak reklam
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Dyer, Gillian (1999) Advertising as Communication. London: Routledge
Ewen, Stuart and Elizabeth Ewen. (1992). Channels of desire: mass images and the shaping of American consciousness. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Ewen, Stuart. (1976). Captains of consciousness : advertising and the social roots of the consumer culture. New York: McGraw Hill.
Fowles, Jib (1996). Advertising and Popular Culture. Thousand Oaks, Sage: CA. Hamilton, James F. , Robert Bodle, Ezequiel Korin (2017) Explorations in Critical Studies of Advertising. Routledge: NY, London Horkheimer, M., Adorno, T.W. (1996) Aydınlanmanın Diyalektiği . Ç. O. Özügül. İstanbul:Kabalcı.
Jhally, Sut. (1987). The codes of advertising : fetishism and the political economy of meaning in the consumer society. New York : St. Martin?s Press.
Leiss, William, Stephen Kline, and Sut Jhally. (1986). Social communication in advertising: persons, products, & images of well-being. New York: Methuen.
Marcuse, Herbert (1997) Tek Boyutlu İnsan. Çev: A. Yardımlı. İdea: İstanbul. Mattelart, Armand (1991) Advertising International: The Privatisationof Public Space. Routledge: London. Nixon, Sean. (2003). Advertising Cultures; Gender, Commerce, Creativity. Thousand Oaks: Sage.
Tipper, Harry vd. (1920) The Principles of Advertising. The Ronald Press: NY City.https://archive.org/details/principlesofadve00tipprich Wernick, Andrew (1996) Promosyon Kültürü. Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım. Çev: O. Akınhay. Bilim ve Sanat: Ankara. Wharton, Chris (ed) (2013). Advertising as Culture. Intellect: UK, USA: 170-195. London: Verso. Williams, Raymond. (1980). ?Advertising: The Magic System.? Problems in Materialism and Culture. Williamson, Judith. (1978). Decoding advertisements: ideology and meaning in advertising. London: Boyars.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ