Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAMA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR RTS608 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlara ilişkin bilgi ve bakış açısı kazanacaklardır.
2) Reklama alanına ilişkin eleştirel yaklaşımları ve metodolojik eğilimleri değerlendirebileceklerdir.
3) Reklama ilişkin eleştirel yaklaşımlar eşliğinde çalışmalar ve araştırmalar yapabileceklerdir.
4) Reklamı sosyo-kültürel, ekonomik, tarihsel bağlam eşliğinde anlamlandırabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, iletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlara ilişkin bilgi ve bakış açısı kazanacaklardır. Reklam alanına ilişkin eleştirel yaklaşımları ve metodolojik eğilimleri değerlendirebileceklerdir. Bununla birlikte reklama ilişkin eleştirel yaklaşımlar eşliğinde çalışmalar ve araştırmalar yapabilecekler ve reklamı sosyo-kültürel, ekonomik, tarihsel bağlam eşliğinde anlamlandırabileceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin içeriği, konular ve kapsam
2. Hafta İletişim çalışmalarında ana akım yaklaşımlar
3. Hafta İletişim çalışmalarında ana akım yaklaşımlar ve reklam
4. Hafta İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
5. Hafta Frankfurt Okulu ve reklam
6. Hafta Frankfurt Okulu ve reklam
7. Hafta Kültürel çalışmalar ve reklam
8. Hafta Kültürel çalışmalar ve reklam
9. Hafta Eleştirel ekonomi-politik ve reklam
10. Hafta Eleştirel ekonomi-politik ve reklam
11. Hafta Reklam metnini okumak: Yapısalcı çözümleme
12. Hafta Reklam metnini okumak: Post-yapısalcı çözümleme
13. Hafta Grotesk bir metin olarak reklam
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDyer, Gillian (1999) Advertising as Communication. London: Routledge

Ewen, Stuart and Elizabeth Ewen. (1992). Channels of desire: mass images and the shaping of American consciousness. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Ewen, Stuart. (1976). Captains of consciousness : advertising and the social roots of the consumer culture. New York: McGraw Hill.

Fowles, Jib (1996). Advertising and Popular Culture. Thousand Oaks, Sage: CA.
Hamilton, James F. , Robert Bodle, Ezequiel Korin (2017) Explorations in Critical Studies of Advertising. Routledge: NY, London
Horkheimer, M., Adorno, T.W. (1996) Aydınlanmanın Diyalektiği . Ç. O. Özügül. İstanbul:Kabalcı.

Jhally, Sut. (1987). The codes of advertising : fetishism and the political economy of meaning in the consumer society. New York : St. Martin?s Press.

Leiss, William, Stephen Kline, and Sut Jhally. (1986). Social communication in advertising: persons, products, & images of well-being. New York: Methuen.

Marcuse, Herbert (1997) Tek Boyutlu İnsan. Çev: A. Yardımlı. İdea: İstanbul.
Mattelart, Armand (1991) Advertising International: The Privatisationof Public Space. Routledge: London.
Nixon, Sean. (2003). Advertising Cultures; Gender, Commerce, Creativity. Thousand Oaks: Sage.

Tipper, Harry vd. (1920) The Principles of Advertising. The Ronald Press: NY City.https://archive.org/details/principlesofadve00tipprich
Wernick, Andrew (1996) Promosyon Kültürü. Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım. Çev: O. Akınhay. Bilim ve Sanat: Ankara.
Wharton, Chris (ed) (2013). Advertising as Culture. Intellect: UK, USA: 170-195. London: Verso.
Williams, Raymond. (1980). ?Advertising: The Magic System.? Problems in Materialism and Culture.
Williamson, Judith. (1978). Decoding advertisements: ideology and meaning in advertising. London: Boyars.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X     X
P2    X   X  
P3    X