Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİ VE SENDİKALAR EYP733 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretmen örgütlenmesinin önemini ve temellerini kavrar
2) Dünyada ve Türkiyede öğretmen örgütlenmesi sürecini bilir
3) Öğretmen sendikalarını ve örgütlenme biçimlerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğretmen örgütlenmesinin temelleri üzerinde durularak dünyada ve Türkiye?de öğretmen örgütlenmesi süreçleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Örgütlenme nedir? Öğretmen örgütlenmesinin tarihi
3. Hafta Türkiye?de öğretmen örgütlenmesinin tarihi geçmişi
4. Hafta Günümüzde öğretmen ve eğitim yöneticilerinin örgütlenmesi
5. Hafta Örgütlenmenin sonuçlarının değerlendirilmesi
6. Hafta Örgütlenmenin taraflara kazanımlarının incelenmesi
7. Hafta Öğretmen örgütlenmesinin yasal temelleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Meslek algısı ve örgütlenme
10. Hafta Sivil Toplum örgütleri ile ilişkiler ve örgütlenme
11. Hafta Uluslararası mesleki örgütler ile ilişkiler
12. Hafta Örgütlenme sorunları
13. Hafta Örgütlenme ve gelecek perspektifi.
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyüz, Y. Doğuşunun Yüzüncü Yılında Türkiye?de Öğretmen Örgütlenmesinin İlk On Yılına Bakışlar (1908 - 1918)
Altunya, N. (2008). Türkiye'de Öğretmen Örgütlenmesi 1908 ? 1998
Eraslan, L. (2012). Türkiye? de eğitim sendikacılığının tarihsel perspektifi ve günümüz eğitim sendikacılığının değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Bahar, Sayı 28
Yıldırım, Hidayet. (2013). Türkiye?de öğretmen örgütlenmeleri (1960-1980). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Programı yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Amber m. Wınkler, janıe scull, & dara zeehandelaar how strong are u.s. Teacher unıons? A state-by-state comparıson
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11010
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler71070
Makale İnceleme10770
Toplam İş Yükü294
Toplam İş Yükü / 309,8
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1      X
P2     
P3     
P4    X   X
P5     
P6     
P7    X   X
P8     
P9     
P10     
P11      X
P12     
P13     
P14     
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17    X   X
P18     
P19     
P20     
P21     
P22