DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretmen örgütlenmesinin önemini ve temellerini kavrar 2) Dünyada ve Türkiyede öğretmen örgütlenmesi sürecini bilir 3) Öğretmen sendikalarını ve örgütlenme biçimlerini analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğretmen örgütlenmesinin temelleri üzerinde durularak dünyada ve Türkiye?de öğretmen örgütlenmesi süreçleri incelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders tanıtımı | 2. Hafta | Örgütlenme nedir? Öğretmen örgütlenmesinin tarihi | 3. Hafta | Türkiye?de öğretmen örgütlenmesinin tarihi geçmişi | 4. Hafta | Günümüzde öğretmen ve eğitim yöneticilerinin örgütlenmesi | 5. Hafta | Örgütlenmenin sonuçlarının değerlendirilmesi | 6. Hafta | Örgütlenmenin taraflara kazanımlarının incelenmesi | 7. Hafta | Öğretmen örgütlenmesinin yasal temelleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Meslek algısı ve örgütlenme | 10. Hafta | Sivil Toplum örgütleri ile ilişkiler ve örgütlenme | 11. Hafta | Uluslararası mesleki örgütler ile ilişkiler | 12. Hafta | Örgütlenme sorunları | 13. Hafta | Örgütlenme ve gelecek perspektifi. | 14. Hafta | Dersin değerlendirilmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akyüz, Y. Doğuşunun Yüzüncü Yılında Türkiye?de Öğretmen Örgütlenmesinin İlk On Yılına Bakışlar (1908 - 1918) Altunya, N. (2008). Türkiye'de Öğretmen Örgütlenmesi 1908 ? 1998 Eraslan, L. (2012). Türkiye? de eğitim sendikacılığının tarihsel perspektifi ve günümüz eğitim sendikacılığının değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Bahar, Sayı 28 Yıldırım, Hidayet. (2013). Türkiye?de öğretmen örgütlenmeleri (1960-1980). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Programı yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Amber m. Wınkler, janıe scull, & dara zeehandelaar how strong are u.s. Teacher unıons? A state-by-state comparıson
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson. |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Ödevler | 7 | 10 | 70 | Makale İnceleme | 10 | 7 | 70 | Toplam İş Yükü | | | 294 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |