Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
- Eğitim yönetimi alanında teori, politika ve uygulamalara yönelik sahip olduğu bilgi, deneyim ve araştırma yeterliklerine dayalı olarak yeni bakış açıları geliştirmek, eğitim yönetimi alanındaki sorunlara yeni çözüm önerileri üretebilmek.
- Eğitim yönetimi alanına ilişkin özgün ve yeni bilgileri belirli bir yönteme dayandırarak sınıflandırabilme ve bu sistematiğe dayalı olarak eğitim yönetimi alanında analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde sonuçlara varılabilecek araştırma becerilerine sahip olmak.
- Eğitim yönetimi alanına ilişkin güncel konulara farklı açılımlar sağlayacak yeni bilimsel yöntemler geliştirebilmek, farklı disiplinlerde geliştirilen yöntemleri alana uyarlayabilmek. uygulayabilmek.
- Genel olarak örgüt ve yönetim, özel olarak eğitim yönetimi alanında ortaya atılan yeni düşünceleri ve eğitim sisteminin iç ve dış çevresinde ortaya çıkan değişimleri eleştirel bakış açısıyla analiz edip, eğitim sistemlerinin etkililiğine yönelik sentezlere ulaşarak yargılar geliştirebilmek.
- Eğitim yönetimi alanı ile ilgili diğer disiplinlerle özgün ve disiplinler arası çalışmaları yürütebilmek için takım üyeliği ve liderlik becerilerine sahip olmak.
- Eğitim yönetimi araştırma ve uygulamalarında etik ilkelerin farkında olarak bu ilkeleri benimseyerek uygulayabilmek.
- Eğitim yönetimi alanında politika üretenler, araştırmacılar ve uygulayıcılar ile diğer disiplinlerde çalışanlar arasında gerçekleşen sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla ele alarak eğitim yönetimi alanında gerçekleştireceği çalışmalarda yararlanabilmek, geliştirebilmek ve bu ilişkileri yönetebilmek.
- Eğitim yönetimi alanında geliştirdiği özgün düşünce ve çalışmaları bilimsel toplantılarda ve uzmanlar önünde savunabilme yetkinliğine sahip olmak.
- Bir yabancı dilde üst düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak.
- Ulusal ve uluslararası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurabilmek.
- Eğitim örgütlerinin geliştirilmesinde insan kaynaklarına bağlı sorunları, eğitime özgü özellikler ve disiplinler arası gelişmeler açısından değerlendirebilmek.
- Eğitim yönetimi alanındaki yeni yaklaşımları eğitim ile ilgili kişi ve kurumlara tanıtarak, eğitim örgütlerinin gelişmesine ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
- Eğitim sisteminin işleyişine yön veren toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözümler üretebilmek ve bu çözümlerin geçerliliğini ulusal ve uluslararası düzeyde sınayabilmek.
- Eğitimin ekonomik kalkınmaya yönelik katkılarını bilgi toplumu çerçevesinde değerlendirerek bilgiye dayalı ekonomik gelişim anlayışına katkıda bulunabilmek.
- Türk Eğitim Sistemi?ne yön veren politikaları ve bu politikaların ortaya çıkış gerekçelerini değerlendirerek, Türk Eğitim Sistemi?ne yön verecek politikaların tartışılmasına ulusal ve uluslararası düzeyde öncülük edebilmek.
- Eğitim yönetimi ile yönetim bilimi, hukuk, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi, siyaset bilimi ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
- Eğitim ve hukuk arasındaki ilişkileri eğitim örgütleri açısından değerlendirerek, eğitim kurumlarının yönetimine insan hakları ve temel özgürlükler bağlamında, anayasa ve yaslarda yer alan mevcut düzenlemeleri de dikkate alarak katkıda bulunmak.
- Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
|