Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji ve bilgi ve iletişim teknoloji kavramlarını bilir. 2) Bilgi ve iletişim teknolojinin eğitime entegrasyonunu bilir. 3) Bilgi ve iletişim teknolojinin yönetimde kullanılmasının avantajlarını ve dezavantajlarını analiz eder. 4) Bu derste teknoloji kavramı, eğitimde uygulanan teknolojik programlardan örnekler, sınıf ve okul teknoloji sistemlerinin genel özellikleri, materyal geliştirmede teknoloji, yeni gelişen teknolojiler ve teknolojiyi eğitime entegre etmede yaşanan yönetsel ve diğer sorunların tartışılmasına yer verilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste teknoloji kavramı, eğitimde uygulanan teknolojik programlardan örnekler, sınıf ve okul teknoloji sistemlerinin genel özellikleri, materyal geliştirmede teknoloji, yeni gelişen teknolojiler ve teknolojiyi eğitime entegre etmede yaşanan yönetsel ve diğer sorunların tartışılmasına yer verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Teknoloji ve bilgi ve iletişim teknoloji kavramların
3. Hafta
Bilgi ve iletişim teknolojinin eğitime entegrasyonunu
4. Hafta
Bilgi ve iletişim teknolojinin yönetim sistemlerine entegrasyonunu
5. Hafta
Bilişim sistemleri
6. Hafta
Yönetişim
7. Hafta
Ara sınavı
8. Hafta
BİT?in okullarda kullanımı
9. Hafta
BİT?in okullarda kullanımı
10. Hafta
Teknoloji Planlaması
11. Hafta
Teknoloji Standartları
12. Hafta
Teknoloji Yönetimi
13. Hafta
Sunu
14. Hafta
Sunu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tanrikulu, Ibrahim & Altun, Sadegül & Erdur-Baker, Ozgur & Yerin Güneri, Oya. (2015). Misuse of ICTs among Turkish children and youth: A study on newspaper reports. International Journal of Human Sciences. 12. 1230. 10.14687/ijhs.v12i1.3131. Altun, Sadegül & Kalayci, Erdinc & Avcı, Ümmühan. (2011). Integrating ICT at the faculty level: A case study. Turkish Online Journal of Educational Technology. 10. 230-240. Altun, Sadegül. (2008). School Administrators? Perceptions of Their Roles Regarding Information Technology Classrooms. Eurasian Journal of Educational Research. 33. 35-54. Altun, Sadegül. (2006). Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey.. Educational Technology & Society. 9. 176-187. Deryakulu, D. (2008). Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-psikolojik Değişkenler. Ankara: Maya Akademi. https://www.iste.org/ http://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/education-technology-innovation-data http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214632.pdf http://ictcurriculum.gov.in/ https://en.unesco.org/themes/ict-education
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
20
20
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
7
2
14
Final Sınavı
1
20
20
Ödevler
5
6
30
Etkinlik Geliştirme
5
10
50
Materyal Geliştirme
5
10
50
Toplam İş Yükü
298
Toplam İş Yükü / 30
9,93
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ