Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM ÖRGÜTLERİ VE TEKNOLOJİ EYP727 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknoloji ve bilgi ve iletişim teknoloji kavramlarını bilir.
2) Bilgi ve iletişim teknolojinin eğitime entegrasyonunu bilir.
3) Bilgi ve iletişim teknolojinin yönetimde kullanılmasının avantajlarını ve dezavantajlarını analiz eder.
4) Bu derste teknoloji kavramı, eğitimde uygulanan teknolojik programlardan örnekler, sınıf ve okul teknoloji sistemlerinin genel özellikleri, materyal geliştirmede teknoloji, yeni gelişen teknolojiler ve teknolojiyi eğitime entegre etmede yaşanan yönetsel ve diğer sorunların tartışılmasına yer verilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste teknoloji kavramı, eğitimde uygulanan teknolojik programlardan örnekler, sınıf ve okul teknoloji sistemlerinin genel özellikleri, materyal geliştirmede teknoloji, yeni gelişen teknolojiler ve teknolojiyi eğitime entegre etmede yaşanan yönetsel ve diğer sorunların tartışılmasına yer verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Teknoloji ve bilgi ve iletişim teknoloji kavramların
3. Hafta Bilgi ve iletişim teknolojinin eğitime entegrasyonunu
4. Hafta Bilgi ve iletişim teknolojinin yönetim sistemlerine entegrasyonunu
5. Hafta Bilişim sistemleri
6. Hafta Yönetişim
7. Hafta Ara sınavı
8. Hafta BİT?in okullarda kullanımı
9. Hafta BİT?in okullarda kullanımı
10. Hafta Teknoloji Planlaması
11. Hafta Teknoloji Standartları
12. Hafta Teknoloji Yönetimi
13. Hafta Sunu
14. Hafta Sunu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTanrikulu, Ibrahim & Altun, Sadegül & Erdur-Baker, Ozgur & Yerin Güneri, Oya. (2015). Misuse of ICTs among Turkish children and youth: A study on newspaper reports. International Journal of Human Sciences. 12. 1230. 10.14687/ijhs.v12i1.3131.
Altun, Sadegül & Kalayci, Erdinc & Avcı, Ümmühan. (2011). Integrating ICT at the faculty level: A case study. Turkish Online Journal of Educational Technology. 10. 230-240.
Altun, Sadegül. (2008). School Administrators? Perceptions of Their Roles Regarding Information Technology Classrooms. Eurasian Journal of Educational Research. 33. 35-54.
Altun, Sadegül. (2006). Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey.. Educational Technology & Society. 9. 176-187.
Deryakulu, D. (2008). Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-psikolojik Değişkenler. Ankara: Maya Akademi.
https://www.iste.org/
http://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/education-technology-innovation-data
http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214632.pdf
http://ictcurriculum.gov.in/
https://en.unesco.org/themes/ict-education
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12020
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar7214
Final Sınavı12020
Ödevler5630
Etkinlik Geliştirme 51050
Materyal Geliştirme 51050
Toplam İş Yükü298
Toplam İş Yükü / 309,93
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3        X
P4      X   X
P5       
P6      X   X
P7       
P8  X   X   X   X
P9       
P10    X   X   X
P11       
P12       
P13       
P14       
P15      X   X
P16  X   X   X   X
P17       
P18       
P19       
P20       
P21      X   X
P22      X   X