Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE KÜLTÜR EYP726 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür kavramını ve boyutlarını kavrar.
2) Eğitim örgütlerinde kültür kavramını kavrar.
3) Liderlik ve kültür ilişkisini analiz eder.
4) Eğitim kurumlarında örgüt kültürü oluşumunu ve gelişimini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim Örgütlerinde kültür ve analizi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültürün tanımı ve işlevleri
2. Hafta Örgütsel Kültür Kuramı
3. Hafta Okullarda kültürün yeri ve önemi
4. Hafta Okul kültürünün bileşenleri
5. Hafta Okul kültürü türleri
6. Hafta Okul Kültürünün Oluşturulması
7. Hafta Okul kültürünün Geliştirilmesi
8. Hafta Genel iş kültürünün okul kültürlerine etkisi
9. Hafta Okul Kültürünün Yönetimi
10. Hafta Okul Kültürünün Değiştirilmesi
11. Hafta Okul İmajları ve Kültür
12. Hafta Türk Eğitim Kültürü ve Okullar
13. Hafta Olgu Tartışması
14. Hafta Sunumlar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇelik, V. Okul Kültürü ve Yönetimi. Pegem.
Hofstede, G. (2010). Geert hofstede. National cultural dimensions.
Cemaloğlu, N. Örgütsel Davranış ve Yönetimi. Pegem.
Maehr, M. L., & Midgley, C. (1996). Transforming school cultures. Westview Press.
Schein, E. H. (2010). Organizational culture and leadership (Vol. 2). John Wiley & Sons.
Sergiovanni, T. J. (1996). Leadership for the schoolhouse: How is it different? Why is it important?. Jossey-Bass, Inc. Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104..
Schlechty, P. C., & Joslin, A. W. (1984). Images of schools. Teachers College Record.
Leithwood, K. A., & Riehl, C. (2003). What we know about successful school leadership. Nottingham: National College for School Leadership.
İlgili yurt içi yurt dışı makale ve çalışmalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev420
Proje140
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11515
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı12020
Ödevler41560
Proje17070
Toplam İş Yükü293
Toplam İş Yükü / 309,76
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4      X   X
P5       
P6      X   X
P7    X   X   X
P8       
P9       
P10       
P11      X   X
P12       
P13       
P14      X   X
P15  X   X   X   X
P16  X   X   X   X
P17       
P18       
P19       
P20       
P21      X   X
P22      X   X