Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE DEĞİŞİM YÖNETİMİ EYP724 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Değişim kuramlarını bilir
2) Eğitim örgütlerinin değişimini anlar
3) Okul geliştirme süreçlerini tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin kapsamında değişen eğitim paradigması ve örgüt tipolojileri, örgütsel değişim süreci ve doğası, örgütsel değişim süreci ve bireyi anlama, örgütsel değişime karşı direniş kaynakları, eğitim örgütlerinde değişim yaratan içsel ve dışsal dinamikler, örgüt kuramları ve modelleri, değişim sürecinin yönetimi ve değişim yönetiminin değerlendirilmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Değişim nedir? Değişimi etkileyen güçler.
3. Hafta Değişim Kuramları
4. Hafta Dünyada eğitimde gözlenen temel değişmeler
5. Hafta Türkiye?de eğitim değişimi
6. Hafta Değişim ve örgütsel kültür
7. Hafta Değişimi uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Değişime direnç ve değişimin yönetilmesi
10. Hafta Eğitim kademelerine göre değişim ve sonuçları (İlköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim)
11. Hafta Eğitim kademelerine göre değişim ve sonuçları (İlköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim)
12. Hafta Eğitimde reform hareketleri
13. Hafta Okul Geliştirme
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFullan, M. (2020). System change in education. American Journal of Education, 126(4), 653-663.
By, R. T. (2005). Organisational change management: A critical review. Journal of change management, 5(4), 369-380.
Fullan, M. (2018). Surreal change: The real life of transforming public education. Routledge.
Çoban, Ö.(2016). Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatı yöneticilerinin örgütsel değişimi yönetme yeterlikleri ile stratejik liderlik davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
Özdemir, S.,N. Cemaloğlu. (2017). (ed) Örgütsel Davranış ve Yönetimi. PEGEMAKADEMİ
Özdemir, S. (2013). Eğitimde örgütsel yenileşme (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Matbaası.
Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422
Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev420
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11515
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler32060
Proje17070
Toplam İş Yükü288
Toplam İş Yükü / 309,6
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X   X
P2     
P3     
P4    X   X
P5     
P6     
P7    X   X
P8  X   X   X
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15    X   X
P16      X
P17    X   X
P18     
P19     
P20     
P21      X
P22