Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Değişim kuramlarını bilir 2) Eğitim örgütlerinin değişimini anlar 3) Okul geliştirme süreçlerini tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin kapsamında değişen eğitim paradigması ve örgüt tipolojileri, örgütsel değişim süreci ve doğası, örgütsel değişim süreci ve bireyi anlama, örgütsel değişime karşı direniş kaynakları, eğitim örgütlerinde değişim yaratan içsel ve dışsal dinamikler, örgüt kuramları ve modelleri, değişim sürecinin yönetimi ve değişim yönetiminin değerlendirilmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Değişim nedir? Değişimi etkileyen güçler.
3. Hafta
Değişim Kuramları
4. Hafta
Dünyada eğitimde gözlenen temel değişmeler
5. Hafta
Türkiye?de eğitim değişimi
6. Hafta
Değişim ve örgütsel kültür
7. Hafta
Değişimi uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Değişime direnç ve değişimin yönetilmesi
10. Hafta
Eğitim kademelerine göre değişim ve sonuçları (İlköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim)
11. Hafta
Eğitim kademelerine göre değişim ve sonuçları (İlköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim)
12. Hafta
Eğitimde reform hareketleri
13. Hafta
Okul Geliştirme
14. Hafta
Dersin değerlendirilmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Fullan, M. (2020). System change in education. American Journal of Education, 126(4), 653-663. By, R. T. (2005). Organisational change management: A critical review. Journal of change management, 5(4), 369-380. Fullan, M. (2018). Surreal change: The real life of transforming public education. Routledge. Çoban, Ö.(2016). Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatı yöneticilerinin örgütsel değişimi yönetme yeterlikleri ile stratejik liderlik davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Özdemir, S.,N. Cemaloğlu. (2017). (ed) Örgütsel Davranış ve Yönetimi. PEGEMAKADEMİ Özdemir, S. (2013). Eğitimde örgütsel yenileşme (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem. Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422 Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
4
20
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
15
15
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
15
15
Ödevler
3
20
60
Proje
1
70
70
Toplam İş Yükü
288
Toplam İş Yükü / 30
9,6
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ