Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim örgütlerindeki stratejik yönetim süreçlerini bilir, 2) Stratejik yönetim kavram, öğe ve süreçlerini analiz eder 3) Stratejik karar vermeyi bilir 4) Stratejik planlama ve süreçlerini bilir 5) Stratejik plan yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitim örgütlerinde strateji süreci ve stratejik karar verme kavramlarına yer verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Strateji kavramı ve öğeleri
3. Hafta
Strateji geliştirme süreçleri
4. Hafta
Stratejik yönetim
5. Hafta
Stratejik karar verme
6. Hafta
Stratejik liderlik
7. Hafta
Ara sınavı
8. Hafta
Stratejik planlama
9. Hafta
Stratejik planlama aşamaları
10. Hafta
Stratejik planlar
11. Hafta
Stratejik plan inceleme
12. Hafta
Stratejik plan hazırlama
13. Hafta
Stratejik insan kaynakları yönetimi
14. Hafta
Sunu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akermann, F., Eden, C., & Brown, I. (2004). The practice of making strategy. London: Sage Allison, M. & Kaye, J. (1997). Strategic planning for nonprofit organizations. New York: Wiley. Heat, R.L. (1997). Strategic issues in management: Organizations and public policy challenges. Thousand Oaks, CA: Sage Mintzberg, H. (1987). Crafting strategy. Harvard Business Review, July/Aug., 66-75. Mintzberg, H. (1994). The rise and fall of strategic planning. New York: Free Press. Barutçugil, İ. (2004). Straatejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Developer. Bursalıoğlu, Z. (1991). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem. Aamodt, M. G. (2007). Industrial/ Organizational Psychology: An Applied Approach (5th Ed.). Belmont, CA: Thomson Higher Education Bryson, JM. (2011) Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, 4th Ed. JosseyBass, Hoyle, J. (2007). Leadership and futuring: making visions happen. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Hines, A and Bishop, P. (2007) Thinking about the Future: Guidelines for Strategic Foresight. Social Technologies. Mintzberg, H, Ahlstrand, B., and Lampel, J. (2009) Strategy Safari: A Guided Tour through the Wilds of Strategic Management, 2nd Ed. Prentice Hall. http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/35/27/719973/dosyalar/2015_02/02041116_19.millieitimuraskararlar.pdf http://egitimsurasi.mebnet.net/ http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspx http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/EylemVeDigerPlanlar.aspx
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
2
20
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
15
15
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
25
25
Ödevler
2
20
40
Proje
1
60
60
Toplam İş Yükü
282
Toplam İş Yükü / 30
9,4
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ