Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ve küreselleşme ilişkisini kavrarlar. 2) Küreselleşmenin eğitim politikalarına etkisini analiz ederler. 3) Küreselleşme okumaları kapsamında eğitim örgütlerini ve olgularını analiz edebilirler. 4) Küreselleşmenin Türk Eğitim Sistemi üzerindeki etkilerini analiz ederler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilerin eleştirel bir bakışla küreselleşmenin egitim sistemleri, egitim politikaları, okullar ve ilgili aktörlesr üzerindeki etkilerini bilimsel yöntemlerle tartışmalarını amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Küreselleşmenin Tanımı ve ilgili kavramlar
2. Hafta
Küreselleşme ve Kurumsal Alanlara Etkisi
3. Hafta
Küreselleşme Paradoksları
4. Hafta
Küresel Politikalar ve Uluslararası Örgütler ve Eğitim
5. Hafta
Küreselleşme ve Eğitim Politikaları
6. Hafta
Küreselleşme ve Eğitim reformları
7. Hafta
Küreselleşme ve Eğitimin özelleştirilmesi
8. Hafta
Küreselleşme ve Eğitimde Fırsat Eşitliği
9. Hafta
Eğitimde Yerellik Tartışmaları
10. Hafta
Küreselleşme ve Üniversiteler
11. Hafta
Küreselleşme, Sosyal medya ve Eğitim
12. Hafta
Olgu Tartışması
13. Hafta
Olgu Tartışması
14. Hafta
Sunumlar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arar, K., Örücü, D., & Wilkinson, J. (2021). Neoliberalism and Education Systems in Conflict: Exploring Challenges Across the Globe. London: Routledge Altbach, P. G. (2013). Franchising?The McDonaldization of higher education. In The International Imperative in Higher Education (pp. 111-113). SensePublishers. Thomas Friedman, The World is Flat . Joseph Stiglitz, Making Globalization Work Gray, J., O?Regan, J. P., & Wallace, C. (2018). Education and the discourse of global neoliberalism. Veronica Boix-Mansilla and Tony Jackson, Educating for Global Competence. Fischman, Gustavo and Nelly P. Stromquist. Globalization Impacts on the Third World University. In John Stuart (ed.). Higher Education. Handbook of Theory and Research. New York: Agathon Press, 2000, pp. 501-520. Stromquist, N., & Monkman, K. (2000). Globalization and education. Integration and Contestation across Cultures. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield. Suarez-Orozco, M. M. (Ed.). (2007). Learning in the global era: International perspectives on globalization and education. Univ of California Press. Huntington, S. P. (1997). The clash of civilizations and the remaking of world order. Penguin Books India. Arnove, R. F., Torres, C. A., & Franz, S. (Eds.). (2012). Comparative education: The dialectic of the global and the local. Rowman & Littlefield Publishers. Spivak, G. C. (2012). An aesthetic education in the era of globalization (pp. 335-50). Cambridge, MA: Harvard University Press. Green, A., Wolf, A. and Leney, T. (1999). Convergence and divergence in education and training systems. London: Institute of Education, University of London. Esengül B. Bucak. Eğitimde Yerelleşme. -National and International Journal Articles to be assigned
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
5
30
Proje
1
50
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
20
3
60
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
5
15
75
Evde Hazırla Uygulaması
3
15
45
Seminer (hazırlık dahil)
1
65
65
Toplam İş Yükü
287
Toplam İş Yükü / 30
9,56
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ