Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karar verme kavramını bilir 2) Karar sürecine etki eden faktörleri anlar 3) Karar vericilerin niteliklerini bilir 4) Karar türlerini bilir 5) Karar yaklaşımlarını bilir 6) Yönetim bilgi sistemlerini karar verme süreçlerinde kullanır. 7) Eğitim kurumlarındaki karar verme süreçlerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste karar verme süreçleri,karar verme sürecinde sahip olunması gereken nitelikler ve bilgi kaynakları,problem çözme yöntemleri ve problem çözmede seçenek geliştirme ve öngörüde bulunma kavramlarına yer verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Karar verme ve problem çözme kavramı
3. Hafta
Karar etki eden faktörler
4. Hafta
Karar vericilerin nitelikleri
5. Hafta
Karar türleri
6. Hafta
Karar yaklaşımları- Rasyonel
7. Hafta
Ara sınavı
8. Hafta
Karar yaklaşımları- Rasyonel
9. Hafta
Karar yaklaşımları- Sezgisel
10. Hafta
Karar yaklaşımları- Sezgisel
11. Hafta
Problem çözme ve karar verme
12. Hafta
Bilgi sistemlerinin kullanımı
13. Hafta
Problem çözme yaklaşımları
14. Hafta
Problem çözme yaklaşımları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bursalıoğlu, Z. (1991). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem. Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2010). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Johnson Jr., B. L., Kruse, S. D. (2009). Decision Making for Educational Leaders Underexamined Dimensions and Issues. Albany: State Unıversity of New York Press. Jones, H. M. (1957). Executive Decision Making. (M. R. Lohmann, & J. F. Mee, Eds.) Illionis: Richard D. Irwin, INC. . Kaya, Y. K. (1993). Eğitim Yönetimi: Kuram ve Türkiye'de Uygulama. Ankara: Set Ofset Matbaacılık. Simon, H. A. (1957). Administrative Behavior. New York: The Macmillan Company. Simon, H. A. (1960). The New Science of Management Decision. New Jersey: Prentice-Hall. Turan, S. (2014). Eğitim Yönetimi: Teori Araştırma ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Nutt, P.C. (2002). Why decisions fail. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
20
20
Kısa Sınavlara hazırlık
3
15
45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
10
10
Ödevler
4
15
60
Toplam İş Yükü
292
Toplam İş Yükü / 30
9,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ