Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YÜKSEK ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ EYP712 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkiye ve dünyada yüksek öğretimin tarihsel gelişimi ve değişimini bilir.
2) Türkiye?de yüksek öğretim politikalarını ve yönetiminin süreçlerini tanır.
3) Türkiye?de yüksek öğretim alanındaki problemleri analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers kapsamında, dünyada ve Türkiye?de yükseköğretim yönetim sistemleri ve modelleri, yükseköğretimde liderlik ve yönetim, yükseköğretimde araştırma konuları, yükseköğretimde sorunlar ve çözümler konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Yükseköğretimin doğuşu ve gelişimi
3. Hafta Türkiye?de Yükseköğretimin gelişimi
4. Hafta Cumhuriyet dönemi yükseköğretim reformları
5. Hafta Yükseköğretimin nitelik ve nicelik sorunları
6. Hafta Yükseköğretimde kalite
7. Hafta Öğretim üyesi yetiştirme sorunları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uluslararasılaşma
10. Hafta Yükseköğretimde öğrenci dağılımı
11. Hafta Yükseköğretimde trendler
12. Hafta Yayın ve araştırma politikası ve araştırma üniversiteleri
13. Hafta Vakıf üniversiteleri ve geleceği.
14. Hafta Öğretmen yetiştirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÜçüncü Kuşak Üniversitelere Doğru
Gürüz, K. Medrese v. Üniversite - Geri Kalmışlığın ve İlerlemenin Karşılaştırmalı Tarihçesi.

J. G. Wissema. Geçiş Döneminde Üniversiteleri Yönetmek
Towards The Third Generation University Managing The Univesity In Transition. Özyeğin Üniversitesi Yayınları

Yaman, A.; S. Özdemir (2017). Yönetici Görüşlerine Göre Üniversitelerde Finansal Kaynak Kullanımının Saydamlık ve Hesapverebilirlik Açısından Değerlendirilmesi, Cilt 23, sayı 3.

Karadağ, N.; S. Özdemir (2017). Türkiye?de Doktora Eğitimi Sürecine İlişkin Öğretim Üyelerinin ve Doktora Öğrencilerinin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim, Cilt 7, Sayı 2, 267-281.
Özdemir, S., Köse, M. F, Kavgacı, H. (2014). Türkiye'de Eğitim Yönetimi Alanındaki Yüksek Lisans Programlarının Okul Liderliği Standartları Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Mukaddime, 1(4).
Özdemir S, Kılınç A.Ç, Öğdem Z, Er E (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin memnuniyet düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(3), 228-235
Özdemir, S. ve Kılınç, A. Ç. (2016). From mass education universities to entrepreneur and small-sized universities higher education: A discussion in the context of higher education system in Turkey. In E. Atasoy & others (Eds). Current Advances in Education, ISBN 978-954-07-4134-5, St. Kliment Ohridski University press, Sofia.

Özdemir, S. Türkiye?de Yükseköğretim Nereye? Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi: Değişime Ayak Uydurmak. 12-13 Nisan 2016. İstanbul Aydın Üniversitesi.

Yaman, A. (2016). Türk Yükseköğretim sisteminde saydamlık ve hesapverebilirlik. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
Karadağ, N. (2014). Türkiye'de doktora eğitim süreci kapasitesinin değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
Dalgıç, G. Y. (2008). Türk yükseköğretiminde öğretim elemanlarının Bologna süreci kapsamındaki uygulamalara ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.



ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje110
Makale Sunuşu115
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12020
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı14040
Ödevler340120
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7    X   X
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15    X   X
P16    X   X
P17     
P18     
P19     
P20    X   X
P21    X   X
P22