Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Planlama ve eğitim planlama kavramlarını bilir, 2) Planlamanın gerekliliğini bilir, 3) Planlama yaklaşımlarını bilir, 4) Yükseköğretimde planlama araştırmasını planlar 5) Şuraları ve planları analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitim örgütleri ve sistemlerinde planlama süreçlerine yönelik bilgi ve anlayış geliştirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Planlama ve eğitim planlaması
3. Hafta
Plan yaklaşımları
4. Hafta
Plan aşamaları
5. Hafta
Yükseköğretimde planlama
6. Hafta
Plan araştırmaları
7. Hafta
Ara sınavı
8. Hafta
Eğitim şuraları
9. Hafta
Kalkınma Planları
10. Hafta
Stratejik planlar
11. Hafta
Planlama araştırmaları
12. Hafta
Planlama araştırmaları
13. Hafta
Sunu
14. Hafta
Sunu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/35/27/719973/dosyalar/2015_02/02041116_19.millieitimuraskararlar.pdf http://egitimsurasi.mebnet.net/ http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspx http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/EylemVeDigerPlanlar.aspx Adem, M. (2008). Eğitim Planlaması. Ankara: Ekinoks Yayınevi. Bursalıoğlu, Z. (1991). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem. Çağlar, M., & Reis , O. (2007). Çağdaş ve Küryerel Eğitim Planlaması. Ankara: Pegem. Hesapçıoğlu, M. (1989). Eğitim Planlaması ve Yönetim. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Hesapçıoğlu, M. (2001). İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık. Ercan, F. 81998). 1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları. In 75 Yılda Eğitim, pp. 23-38. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları. Gök, F. (1998). 75 yılda insan yetiştirme, eğitim ve devlet. In 75 Yılda Eğitim, pp.1-8. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları. Akermann, F., Eden, C., & Brown, I. (2004). The practice of making strategy. London: Sage Alexander, E.R. (2000). Rationality revisited: planning paradigms in a post-modernist perspective. Journal of Planning Education and Research, 19, 242-256. Benveniste, G. (1989). Mastering the politics of planning: Crafting credible plans and policies. San Francisco: Jossey-Bass.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
7
10
70
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
7
49
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
20
20
Proje
1
30
30
Toplam İş Yükü
285
Toplam İş Yükü / 30
9,5
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ