Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM PLANLAMASI EYP711 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Planlama ve eğitim planlama kavramlarını bilir,
2) Planlamanın gerekliliğini bilir,
3) Planlama yaklaşımlarını bilir,
4) Yükseköğretimde planlama araştırmasını planlar
5) Şuraları ve planları analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim örgütleri ve sistemlerinde planlama süreçlerine yönelik bilgi ve anlayış geliştirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Planlama ve eğitim planlaması
3. Hafta Plan yaklaşımları
4. Hafta Plan aşamaları
5. Hafta Yükseköğretimde planlama
6. Hafta Plan araştırmaları
7. Hafta Ara sınavı
8. Hafta Eğitim şuraları
9. Hafta Kalkınma Planları
10. Hafta Stratejik planlar
11. Hafta Planlama araştırmaları
12. Hafta Planlama araştırmaları
13. Hafta Sunu
14. Hafta Sunu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARhttp://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/35/27/719973/dosyalar/2015_02/02041116_19.millieitimuraskararlar.pdf
http://egitimsurasi.mebnet.net/
http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspx
http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/EylemVeDigerPlanlar.aspx
Adem, M. (2008). Eğitim Planlaması. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Bursalıoğlu, Z. (1991). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem.
Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem.
Çağlar, M., & Reis , O. (2007). Çağdaş ve Küryerel Eğitim Planlaması. Ankara: Pegem.
Hesapçıoğlu, M. (1989). Eğitim Planlaması ve Yönetim. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
Hesapçıoğlu, M. (2001). İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ercan, F. 81998). 1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları. In 75 Yılda Eğitim, pp. 23-38. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
Gök, F. (1998). 75 yılda insan yetiştirme, eğitim ve devlet. In 75 Yılda Eğitim, pp.1-8. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
Akermann, F., Eden, C., & Brown, I. (2004). The practice of making strategy. London: Sage
Alexander, E.R. (2000). Rationality revisited: planning paradigms in a post-modernist perspective. Journal of Planning Education and Research, 19, 242-256.
Benveniste, G. (1989). Mastering the politics of planning: Crafting credible plans and policies. San Francisco: Jossey-Bass.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık71070
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12020
Proje13030
Toplam İş Yükü285
Toplam İş Yükü / 309,5
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3         
P4        X   X
P5         
P6         
P7      X   X   X
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11         
P12         
P13         
P14         
P15  X   X   X   X   X
P16         
P17      X   X  
P18         
P19         
P20         
P21    X   X   X  
P22        X