Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okulun eğitim sisteminin en temel ögesi olduğunu kavrar 2) Öğrenen örgüt ve öğrenen okul kavramlarını bilir ve uygular. 3) Okul geliştirme planı yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste okul ve işlevleri çok yönlü incelenecektir. Okulun etkili kılınması ve kapasitesinin çok yönlü geliştirilmesi kavramlarını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Öğrenen örgüt, öğrenen okul.
3. Hafta
Etkili okul
4. Hafta
Okul geliştirme planı nedir? Neler geliştirilecek?
5. Hafta
Okul Gelişim Planı, stratejik okul gelişim planı
6. Hafta
Planlı örgütsel değişim
7. Hafta
Okul Kültürü
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kapasite geliştirme
10. Hafta
Türkiye?de okul geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi
11. Hafta
Alternatif Okullar
12. Hafta
Proje Okulları
13. Hafta
Okul geliştirme uygulamaları
14. Hafta
Sunumlar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422 Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109. Pehlivan, İ. (2015). Alternatif Okullar. PEGEMAKADEMİ School improvement Planning Handbook. Parlar, H. (2014). Tüm Yönleriyle Okul Geliştirme. Kuram, yaklaşım, uygulama. NOBEL yay. Balcı, Ali. (2014). Etkili Okul, Okul Geliştirme. PEGEMAKADEMİ Harris, A. School Improvement: What's In It For Schools? Lambert, L. Leadership Capacity for Lasting School Improvement Rebajo R. Blase, Joseph Blase. Handbook of School Improvement: How High-Perf?
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
20
20
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
30
30
Ödevler
3
20
60
Toplam İş Yükü
292
Toplam İş Yükü / 30
9,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ