Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME EYP708 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Servet Özdemir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okulun eğitim sisteminin en temel ögesi olduğunu kavrar
2) Öğrenen örgüt ve öğrenen okul kavramlarını bilir ve uygular.
3) Okul geliştirme planı yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste okul ve işlevleri çok yönlü incelenecektir. Okulun etkili kılınması ve kapasitesinin çok yönlü geliştirilmesi kavramlarını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Öğrenen örgüt, öğrenen okul.
3. Hafta Etkili okul
4. Hafta Okul geliştirme planı nedir? Neler geliştirilecek?
5. Hafta Okul Gelişim Planı, stratejik okul gelişim planı
6. Hafta Planlı örgütsel değişim
7. Hafta Okul Kültürü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kapasite geliştirme
10. Hafta Türkiye?de okul geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi
11. Hafta Alternatif Okullar
12. Hafta Proje Okulları
13. Hafta Okul geliştirme uygulamaları
14. Hafta Sunumlar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaşaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal
Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.


Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve
yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422
Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde
kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
Pehlivan, İ. (2015). Alternatif Okullar. PEGEMAKADEMİ
School improvement Planning Handbook.
Parlar, H. (2014). Tüm Yönleriyle Okul Geliştirme. Kuram, yaklaşım, uygulama. NOBEL yay.
Balcı, Ali. (2014). Etkili Okul, Okul Geliştirme. PEGEMAKADEMİ
Harris, A. School Improvement: What's In It For Schools?
Lambert, L. Leadership Capacity for Lasting School Improvement
Rebajo R. Blase, Joseph Blase. Handbook of School Improvement: How High-Perf?


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12020
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler32060
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3      X
P4      X
P5     
P6      X
P7      X
P8      X
P9     
P10  X   X   X
P11      X
P12     
P13     
P14     
P15  X   X   X
P16      X
P17      X
P18     
P19     
P20     
P21     
P22