Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE LİDERLİK KURAMLARI EYP705 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Geçmişten günümüze liderlik literatürüne hakim olur.
2) Eğitim liderliğinin kuramsal ve uygulamaya dönük temellerini analiz edebilir.
3) Farklı liderlik kuramlarının yerel ve evrensel bağlamda kullanılabilirliğini analiz edebilir.
4) Eğitim liderliğini eleştirel bakış açısıyla tartışabilir.
5) Bireysel eğitim liderliği anlayışı geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim liderliğinin kuramsal ve uygulamaya dönük temelleri,farklı liderlik kuramlarının yerel ve evrensel bağlamda kullanılabilirliği, eğitim liderliğini eleştirel bakış açısı, bireysel eğitim liderliği anlayışı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitim Liderliğinin Kuram ve Uygulamada Temelleri
2. Hafta Kişilik Kuramları
3. Hafta Davranışsal Kuramlar
4. Hafta Durumsalllık ve Koşulbağımlılık Kuramı
5. Hafta Lider-Üye Kuramı
6. Hafta Yol-amaç Kuramı
7. Hafta Bolman ve Deal Dörtlü Çerçeve
8. Hafta Değişim Liderliği
9. Hafta Kadınlar ve Eğitim Liderliği
10. Hafta Sosyal Adalet ve Liderlik
11. Hafta Kültüre Duyarlı Liderlik
12. Hafta Liderlik kuramlarının Eleştirisi
13. Hafta Türkiye?de ve Dünyada Eğitim Liderliği Kavramının Tartışması
14. Hafta Bireysel Liderlik Anlayışlarının Paylaşımı
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBolman, L. G., & Deal, T. E. (2017). Reframing organizations: Artistry, choice, and leadership. John Wiley & Sons.
Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. Sage.
English, F. W. (Ed.). (2011). The Sage handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. Sage.
Marzano,Timothy Waters,BrianA.Mcnulty-SCHOOL LEADERSHIP THAT WORKS From Research to Results-Association_for_Supervision_&_Curriculum_Development(2005)
Nezahat Güçlü Serkan Koşar (2016) , Eğitimde Liderlik Kuramları :Pegem
Sergiovanni, T. J. (1996). Leadership for the schoolhouse: How is it different? Why is it important?. Jossey-Bass, Inc. Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104.
Leithwood, K. A., & Riehl, C. (2003). What we know about successful school leadership. Nottingham: National College for School Leadership.
İlgili yurt içi yurt dışı makale ve çalışmalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık7749
Ders Saati31442
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler155
Seminer (hazırlık dahil)16060
Toplam İş Yükü293
Toplam İş Yükü / 309,76
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7      X   X   X
P8          X
P9         
P10        X   X
P11          X
P12         
P13         
P14        X   X
P15      X   X   X
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21        X   X
P22