Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim yönetimi ile ilgili politikaların analiz edilmesi ve politika geliştirilmesi süreçlerini tanır 2) Eğitim Politikası geliştiren yapı ve örgütleri tanır 3) Ulusal ve uluslararası politika belgelerini analiz eder 4) Eğitim politikalarının oluşmasında etki eden faktörleri tanır 5) Araştırma kurumları ve uygulamacıların politika yaklaşımlarını analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitimde politika belirlenmesinde karar vericilerin, tercihlerine etki eden faktörlerin ortaya konması ve değerlendirilmesi sürecini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Eğitim Politikaları Analizi nedir? Eğitim Politikaları nasıl belirlenmelidir?
3. Hafta
Türkiyede eğitim ve öncelikler
4. Hafta
Türkiyenin eğitim vizyonu süreçlerinin analiz edilmesi
5. Hafta
Hükümet Programlarında Eğitim Politikası ve Analizi
6. Hafta
Kalkınma Planlarında Eğitim Politikası ve Analizi
7. Hafta
OECD Belgelerine göre politika analizi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
UNESCO 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
10. Hafta
Eğitim Politikası ve Sivil Toplum
11. Hafta
Eğitimde öncelikli uygulamaların analiz edilmesi ( Fatih projesi, Okul çeşitliliği, Kız çocuklarının Okullulaşması)
12. Hafta
Eğitimde öncelikli uygulamaların analiz edilmesi ( Fatih projesi, Okul çeşitliliği, Kız çocuklarının Okullulaşması)
13. Hafta
İkili antlaşmalar ve eğitim politikasına etkileri.
14. Hafta
Dersin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422 Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109. Gümüş, A. (2015).Türkiye?de Eğitim Politikaları. NOBEL Aypay, A. (2015) Türkiye?de Eğitim Politikası. Journal of Educational Policy
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
3
10
Proje
1
10
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
20
20
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
30
30
Ödevler
3
30
90
Toplam İş Yükü
308
Toplam İş Yükü / 30
10,26
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ