Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM POLİTİKALARI ANALİZİ EYP704 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Servet Özdemir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim yönetimi ile ilgili politikaların analiz edilmesi ve politika geliştirilmesi süreçlerini tanır
2) Eğitim Politikası geliştiren yapı ve örgütleri tanır
3) Ulusal ve uluslararası politika belgelerini analiz eder
4) Eğitim politikalarının oluşmasında etki eden faktörleri tanır
5) Araştırma kurumları ve uygulamacıların politika yaklaşımlarını analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitimde politika belirlenmesinde karar vericilerin, tercihlerine etki eden faktörlerin ortaya konması ve değerlendirilmesi sürecini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Eğitim Politikaları Analizi nedir? Eğitim Politikaları nasıl belirlenmelidir?
3. Hafta Türkiyede eğitim ve öncelikler
4. Hafta Türkiyenin eğitim vizyonu süreçlerinin analiz edilmesi
5. Hafta Hükümet Programlarında Eğitim Politikası ve Analizi
6. Hafta Kalkınma Planlarında Eğitim Politikası ve Analizi
7. Hafta OECD Belgelerine göre politika analizi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta UNESCO 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
10. Hafta Eğitim Politikası ve Sivil Toplum
11. Hafta Eğitimde öncelikli uygulamaların analiz edilmesi ( Fatih projesi, Okul çeşitliliği, Kız çocuklarının Okullulaşması)
12. Hafta Eğitimde öncelikli uygulamaların analiz edilmesi ( Fatih projesi, Okul çeşitliliği, Kız çocuklarının Okullulaşması)
13. Hafta İkili antlaşmalar ve eğitim politikasına etkileri.
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaşaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal
Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.


Özdemir, S (2013)Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve
yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422
Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde
kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
Gümüş, A. (2015).Türkiye?de Eğitim Politikaları. NOBEL
Aypay, A. (2015) Türkiye?de Eğitim Politikası.
Journal of Educational Policy
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama. Each student is required to analyze a report, an article and a thesis before each week?s lesson.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev310
Proje110
Makale Sunuşu115
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12020
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler33090
Toplam İş Yükü308
Toplam İş Yükü / 3010,26
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2        X   X
P3        X   X
P4          X
P5  X   X   X   X   X
P6      X   X   X
P7        X   X
P8          X
P9         
P10         
P11        X   X
P12      X    
P13          X
P14          X
P15          X
P16          X
P17         
P18        X   X
P19      X   X   X
P20  X   X   X   X   X
P21         
P22      X   X   X