Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR EYP703 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yönetimdeki ve eğitim yönetimindeki yeni yaklaşımları bilir
2) Eğitim yönetimi alanındaki yeni yaklaşımları kullanarak alandaki sorunları çözer
3) Eğitim yönetimi alanında sorunlar için yeni yaklaşım önerebilirler.
4) Alan dergilerini izler, yeni yayınları takip eder.
5) Eğitim yönetimi alanındaki gelişmeleri Türk Eğitim Sistemi açısından kritik eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim Yönetiminde yeni yaklaşımları analiz ve değerlendirme. Yönetimde gözlenen gelişmeleri, eğitim örgütleri açısından incelemek, yorumlamak ve yeni bir bakış açısıyla sunmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı, Eğitim yönetimi alanının özelliği
2. Hafta Model, yaklaşım, strateji kavramları
3. Hafta Okula/okulun/eğitimin işlevine ilişkin görüşler
4. Hafta Paradigmalar/Yönetim kuramları ve süreçleri
5. Hafta Yönetim ve Eğitim Yönetimi
6. Hafta Yönetim Bilişim Sistemleri
7. Hafta Kriz Yönetimi ve Eğitim Örgütleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Değişim Eğilimleri ve Eğitim Sistemleri
10. Hafta AB ve Türk Eğitim Sistemi
11. Hafta Eğitimde Hesapverebilirlik
12. Hafta Yönetimde Etik
13. Hafta Stratejik yönetim ve Liderlik
14. Hafta Örgütsel Eskimişlik, Haber Uçurma vb. kavramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkbaba-Altun, S. (2001). Örgüt sağlığı. Ankara: Nobel Yayınevi.
Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal
Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Campbell, R. F., Fleming, T., Newell, J. J., Bennion, J. W. (1987). A history of thought and practice in educatıonal administration. New York: Teachers College.
Çelik, V. (1999). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem
Erçetin, Ş.(1999). Liderlik sarmalında vizyon. Ankara
Kaya, Y.K. (1993). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiyedeki uygulama. (5. Baskı). Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
Khun, T. (1970). The Structure of Scientific Revolutions, (Second Edition, enlarged). THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS, LTD., LONDON. https://projektintegracija.pravo.hr/_download/repository/Kuhn_Structure_of_Scientific_Revolutions.pdf).
Özdemir, S (2013). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422.
Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
Töremen, F. (2000). Kaos teorisi ve eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6(22), 203-219.
Aydın, B. (2017). Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
Elma, C., & Demir, K. (2000). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar: Uygulamalar ve Sorunlar. Ankara: Ani Yayincilik.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Proje110
Makale Sunuşu120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11010
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1010100
Final Sınavına Hazırlık42080
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı12020
Ödevler33090
Toplam İş Yükü352
Toplam İş Yükü / 3011,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9        X   X
P10    X   X    
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21         
P22  X   X   X   X