Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yönetimdeki ve eğitim yönetimindeki yeni yaklaşımları bilir 2) Eğitim yönetimi alanındaki yeni yaklaşımları kullanarak alandaki sorunları çözer 3) Eğitim yönetimi alanında sorunlar için yeni yaklaşım önerebilirler. 4) Alan dergilerini izler, yeni yayınları takip eder. 5) Eğitim yönetimi alanındaki gelişmeleri Türk Eğitim Sistemi açısından kritik eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitim Yönetiminde yeni yaklaşımları analiz ve değerlendirme. Yönetimde gözlenen gelişmeleri, eğitim örgütleri açısından incelemek, yorumlamak ve yeni bir bakış açısıyla sunmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı, Eğitim yönetimi alanının özelliği
2. Hafta
Model, yaklaşım, strateji kavramları
3. Hafta
Okula/okulun/eğitimin işlevine ilişkin görüşler
4. Hafta
Paradigmalar/Yönetim kuramları ve süreçleri
5. Hafta
Yönetim ve Eğitim Yönetimi
6. Hafta
Yönetim Bilişim Sistemleri
7. Hafta
Kriz Yönetimi ve Eğitim Örgütleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Değişim Eğilimleri ve Eğitim Sistemleri
10. Hafta
AB ve Türk Eğitim Sistemi
11. Hafta
Eğitimde Hesapverebilirlik
12. Hafta
Yönetimde Etik
13. Hafta
Stratejik yönetim ve Liderlik
14. Hafta
Örgütsel Eskimişlik, Haber Uçurma vb. kavramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akbaba-Altun, S. (2001). Örgüt sağlığı. Ankara: Nobel Yayınevi. Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı).Ankara: Feryal Matbaası. Bursalıoğlu, Z. (1991). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem. Campbell, R. F., Fleming, T., Newell, J. J., Bennion, J. W. (1987). A history of thought and practice in educatıonal administration. New York: Teachers College. Çelik, V. (1999). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem Erçetin, Ş.(1999). Liderlik sarmalında vizyon. Ankara Kaya, Y.K. (1993). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiyedeki uygulama. (5. Baskı). Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye. Khun, T. (1970). The Structure of Scientific Revolutions, (Second Edition, enlarged). THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS, LTD., LONDON. https://projektintegracija.pravo.hr/_download/repository/Kuhn_Structure_of_Scientific_Revolutions.pdf). Özdemir, S (2013). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Şişman, M. (1998). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(16), 395-422. Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109. Töremen, F. (2000). Kaos teorisi ve eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6(22), 203-219. Aydın, B. (2017). Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Elma, C., & Demir, K. (2000). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar: Uygulamalar ve Sorunlar. Ankara: Ani Yayincilik.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Proje
1
10
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
10
10
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
10
100
Final Sınavına Hazırlık
4
20
80
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
20
20
Ödevler
3
30
90
Toplam İş Yükü
352
Toplam İş Yükü / 30
11,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ