Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk eğitim sisteminde denetimin önemini kavrayacaktır 2) Türk eğitim sisteminde denetimin işleyişi hakkında bilgi edinecektir. 3) Denetimin eğitim ortamının gelişimine katkı sağlandığının farkında olacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, denetim ve eğitim denetiminin tanımı, belli başlı denetim kuramları ve görüşler, kurumların
gelişme yönü, denetim kurumlarına karşılaştırmalı bakış, eğitim denetiminde danışmanlık,
rehberlik, kontrol inceleme, soruşturma yönü, denetimin eğitim sistemini, amaç, yapı, süreç
ve iklim boyutlarında analizi konuları üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Denetim Kavramı
2. Hafta
Denetçi Rol ve Yeterlikleri: Liderlik, Yöneticilik
3. Hafta
Denetçi Rol ve Yeterlikleri: Rehberlik ve Yardım, Araştırma Soruşturma
4. Hafta
Denetçi Rol ve Yeterlikleri: Denetçi Yeterlikleri
5. Hafta
Denetçi Seçme ve Uygulamaları
6. Hafta
Denetçilerin Yetiştirilmesi
7. Hafta
Denetimin Boyutları
8. Hafta
Denetim Modelleri: Bilimsel Denetim
9. Hafta
Denetim Modelleri: Sanatsal Denetim
10. Hafta
Denetim Modelleri: Klinik Denetim
11. Hafta
Denetim Modelleri: Gelişimsel Denetim
12. Hafta
Denetim Modelleri: Farklılaştırılmış Denetim
13. Hafta
Durum Saptama: Amacı, Türleri, İlkeleri
14. Hafta
Gözlem ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aydın, İnayet. Öğretimde Denetim. Durum Saptama, Değerlendirme ve Gelişme. Ankara: Pegem A 2005. Aydın, Mustafa. Çağdaş Eğitim Denetimi. Genişletilmiş Üçüncü Baskı, Ankara: Pegem Yayın No: 4, 1993. Başar, Hüseyin. Eğitim Denetçisi. Ankara: Pegem A, 2000. Taymaz, Haydar. Teftiş: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Gül Yayınevi ve Dağıtım Merkezi. 1978. Sağlamer, Emin. İlköğretimde Teftiş. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Dairesi, 1977. Sorguç, Bahir. Adli Soruşturma. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1980. Sorguç, Bahir. Disiplin ve İdari Soruşturma. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1980. Anayasa, Milli Eğitimle ilgili kanunlar, tüzükler, yönetmelikler/önemli emirler. Denetim konusunda yapılan tezler.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Toplam(%)
20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
20
Finalin Başarıya Oranı(%)
80
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
1
14
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
4
15
60
Toplam İş Yükü
198
Toplam İş Yükü / 30
6,6
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ