Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı disiplinlerden elde ettiği verileri halk bilimi alanında kullanır. 2) Halk bilimi verilerini arşivleme, koruma, saklama, sergileme konularını anlayarak halk bilimi müzeciliği yapar. 3) Gelenek, görenek ve halk inançları konusunda toplumsal uygulamaları analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, Türk kültürünün geleneksel biçimleri ile modern kültür hayatına geçişteki değişim süreçleri ve bu süreçlerle yazılı ve görsel medyanın ilişkisi, geleceğin yapılanmasında halk kültüründen yararlanma yolları tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Halk bilimi kültür tanımlamaları
2. Hafta
Medya hakkında genel bilgi
3. Hafta
Türkiye'de medya tarihi
4. Hafta
Halk bilimi ve yazılı medya ilişkisi
5. Hafta
Halk bilimi ve yazılı medya ilişkisi
6. Hafta
Halk bilimi ve radyo ilişkisi
7. Hafta
Halk bilimi ve radyo ilişkisi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Halk bilimi ve sinema ilişkisi
10. Hafta
Halk bilimi ve sinema ilişkisi
11. Hafta
Halk bilimi ve televizyon ilişkisi
12. Hafta
Halk bilimi ve televizyon ilişkisi
13. Hafta
Halk bilimi ve internet ilişkisi
14. Hafta
Halk bilimi ve internet ilişkisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Artun, Erman. "Halk Kültürünün Uluslararası Tanıtımında Medyanın Rolü". Halk Kültürü Araştırmaları. Ankara: Kitabevi Yayınları, 2008. Eker Öğüt, Gülin. "Gelenekten Geleceğe Halk Edebiyatı". Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Akçağ Yayınları, 2016. Günay, Umay. "Folklor, Reklam ve Tarhana". Mill Folklor 31-32 (1996): 3-12. Güneş Sadık. Medya ve Kültür. Ankara: Vadi Yayınları, 1996. Oğuz, Öcal. "Küreselleşme ve Ulusal Kalıt Kavramları Arasında Türk Halk Bilimi" Milli Folklor 50 (2001): 5-8. Ong, Walter. Sözlü ve Yazılı Kültür. Çev. Sema Postacıoğlu Banon. İstanbul: Metis Yayınları, 2014. Özdemir, Nebi. Medya, Kültür ve Edebiyat. Ankara: Grafiker Yayınları, 2012. Yüksel-Halıcı, Gülşah. "Halkbilim Çalışmalarında Popüler Film ve Televizyon". Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Geleneksel Yayınları, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Sunum, Tartışma, Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Uygulama/Pratik
1
5
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
18
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
2
28
56
Derleme makale yazımı
1
22
22
Literatür taraması
12
1,5
18
Uygulama
1
12
12
Makale Sunuşu
1
8
8
Makale İnceleme
12
1,5
18
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
12
1,5
18
Toplam İş Yükü
275
Toplam İş Yükü / 30
9,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ