Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OSMANLI KÜLTÜR TARİHİ TDE508 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Osmanlı kültür tarihini ve bunun metinlere nasıl yansıdığını öğrenir.
2) Bir Divan şiiri metnine klasik metin şerhi anlayışının dışında farklı bilimsel yöntemlerle bakmayı kavrar
3) Osmanlı kültür tarihinin sınıflandırılması (sosyal hayat, ritüeller, mimari yapı...) ve bu sınıflandırmayla bir metnin okunması hakkında kazanım sağlar.
4) Kültür tarihi incelemelerinde birer malzeme olarak metinlerin nasıl kullanılması gerektiğine dair bakış açısı geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste, Osmanlı dönemi sosyo-kültürel yapısı ve gündelik hayat gibi konular çeşitli türlere ait metinlerden hareketle incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür ve milli kültür kavramları
2. Hafta Osmanlı kültür hayatı
3. Hafta Kültür inceleme yöntemleri
4. Hafta Kültür inceleme yöntemleri
5. Hafta Osmanlı kültür tarihinde mimari göstergeler
6. Hafta Osmanlı kültüründe mitolojik ögeler
7. Hafta Osmanlı kültüründe mitolojik ögeler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Osmanlı kültüründe eğlence hayatı
10. Hafta Osmanlı kültüründe gelenek, inanış ve ritüeller
11. Hafta Metin okumaları
12. Hafta Metin okumaları
13. Hafta Metin okumaları
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArslan, Mehmet. Osmanlı Saray Düğünleri ve Şenlikleri. İstanbul: Çamlıca Basım Yayın, 2014.
İnalcık, Halil. Has Bağçede Ayş u Tarab. İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2010.
Kalpaklı, Mehmet. "Osmanlı'da Edebiyata Yansıyan Yeme-İçme Kültürü". Kuşhane: Saray Mutfağı. haz. Seyhan Livaneli. İstanbul: Bir Yudum İnsan Yayınları, 2016.
Kalpaklı, Mehmet (Haz.) Osmanlı Divan Şiiri Üzerine Metinler, İstanbul: YKY, 1999.
Tökel, Dursun Ali. Divan Şiirinde Mitolojik Unsurlar. Ankara: Akçağ Yayınları, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler61060
Sunum (Hazırlık dahil)5525
Toplam İş Yükü309
Toplam İş Yükü / 3010,3
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10       
P11  X   X   X   X
P12       
P13  X   X   X   X
P14       
P15