DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Osmanlı kültür tarihini ve bunun metinlere nasıl yansıdığını öğrenir. 2) Bir Divan şiiri metnine klasik metin şerhi anlayışının dışında farklı bilimsel yöntemlerle bakmayı kavrar 3) Osmanlı kültür tarihinin sınıflandırılması (sosyal hayat, ritüeller, mimari yapı...) ve bu sınıflandırmayla bir metnin okunması hakkında kazanım sağlar. 4) Kültür tarihi incelemelerinde birer malzeme olarak metinlerin nasıl kullanılması gerektiğine dair bakış açısı geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste, Osmanlı dönemi sosyo-kültürel yapısı ve gündelik hayat gibi konular çeşitli türlere ait metinlerden hareketle incelenecektir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kültür ve milli kültür kavramları | 2. Hafta | Osmanlı kültür hayatı | 3. Hafta | Kültür inceleme yöntemleri | 4. Hafta | Kültür inceleme yöntemleri | 5. Hafta | Osmanlı kültür tarihinde mimari göstergeler | 6. Hafta | Osmanlı kültüründe mitolojik ögeler | 7. Hafta | Osmanlı kültüründe mitolojik ögeler | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Osmanlı kültüründe eğlence hayatı | 10. Hafta | Osmanlı kültüründe gelenek, inanış ve ritüeller | 11. Hafta | Metin okumaları | 12. Hafta | Metin okumaları | 13. Hafta | Metin okumaları | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Arslan, Mehmet. Osmanlı Saray Düğünleri ve Şenlikleri. İstanbul: Çamlıca Basım Yayın, 2014. İnalcık, Halil. Has Bağçede Ayş u Tarab. İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2010. Kalpaklı, Mehmet. "Osmanlı'da Edebiyata Yansıyan Yeme-İçme Kültürü". Kuşhane: Saray Mutfağı. haz. Seyhan Livaneli. İstanbul: Bir Yudum İnsan Yayınları, 2016. Kalpaklı, Mehmet (Haz.) Osmanlı Divan Şiiri Üzerine Metinler, İstanbul: YKY, 1999. Tökel, Dursun Ali. Divan Şiirinde Mitolojik Unsurlar. Ankara: Akçağ Yayınları, 2000. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 15 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 6 | 10 | 60 | Sunum (Hazırlık dahil) | 5 | 5 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 309 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |