Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Roket motorunun çalışma prensiplerini öğrenir. 2) Kimyasal Yakıtlı, Elektrikli Roket, Elektro termal, Elektrostatik, Elektromanyetik, Güneş Işınımlı İtme ve Nükleer Motorları öğrenir. 3) Roket ve Füze Sistemleri Tasarım İlke ve Yöntemlerini öğrenir 4) Tasarım doğrulama ve Geçerlemeyi öğrenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Roket ve Füze Sistemlerinin Ortaya Çıkışı, Tanım ve Sınıflandırması,Roket ve Füze Sistemleri Tasarım İlke ve Yöntemleri,Kullanılan Sistem Seviyesi Teknolojiler ve Tasarım,İtki Sistemleri (Motorlar) ve Çalışma Prensipleri,Güdüm Sistemleri ve Çalışma Prensipleri,Kontrol Sistemleri ve Çalışma Prensipleri,Harp Başlıkları ve Çalışma Prensipleri,Tapa Sistemleri ve Çalışma Prensipleri,Aerodinamik ve Yapısal Tasarım,Tasarım ve Geliştirme Sürecinin Oluşturulması,Gereksinim Belirleme ve Mimari Tasarım,Roket ve Füze Sistemleri için Tasarım Doğrulama ve Geçerleme,Roket ve Füze Sistemlerinin Ömür Devri gibi konularda bilgi sahibi olur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Roket ve Füze Sistemlerinin Ortaya Çıkışı, Tanım ve Sınıflandırması
2. Hafta
Roket ve Füze Sistemleri Tasarım İlke ve Yöntemleri
3. Hafta
Kullanılan Sistem Seviyesi Teknolojiler ve Tasarım
4. Hafta
İtki Sistemleri (Motorlar) ve Çalışma Prensipleri
5. Hafta
Güdüm Sistemleri ve Çalışma Prensipleri
6. Hafta
Kontrol Sistemleri ve Çalışma Prensipleri
7. Hafta
Harp Başlıkları ve Çalışma Prensipleri
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Tapa Sistemleri ve Çalışma Prensipleri
10. Hafta
Aerodinamik ve Yapısal Tasarım
11. Hafta
Tasarım ve Geliştirme Sürecinin Oluşturulması
12. Hafta
Gereksinim Belirleme ve Mimari Tasarım
13. Hafta
Roket ve Füze Sistemleri için Tasarım Doğrulama ve Geçerleme
14. Hafta
Roket ve Füze Sistemlerinin Ömür Devri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Missile Guidance and Control Systems, Springer,George M.Siouris, 2004 Rockets and Missiles: The Life Story of a Technology, A. Bowdoin Van Riper, 2004 IEEE Standard for Application and Management of the Systems Engineering Process, IEEE Std 1220-1998
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
9
126
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
10
10
Proje
1
30
30
Toplam İş Yükü
287
Toplam İş Yükü / 30
9,56
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ