DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Esma Ergüner Özkoç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne Tabanlı Programlama (NTP) ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve kavrama düzeylerindeki bilgi ve becerilere sahip olmak 2) Kontrol ve döngü deyimlerini NTP doğrultusunda kullanabilmek 3) Nesneleri gruplamak ve ilgili veri yapılarını kullanabilmek 4) Sınıfların tasarımını Code Duplication, Coupling, Cohesion vb ölçütlere dikkat ederek gerçekleştirmek 5) Sınıfların tasarımını Kalıtım (Inheritance) kavramı doğrultusunda gerçekleştirmek ve nesneleri kullanmak 6) Sınıfların tasarımını Overriding ve Overloading kavramlarına dikkat ederek gerçekleştirmek 7) İstisnai Durum Yönetimini (Exception Handling) gerçekleştirmek 8) Birim testlerini (Unit Test) gerçekleştirmek ve hata ayıklamak 9) Bir dönem projesini uygulama düzeyinde geliştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmaktır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Murat Paşa UYSAL |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş ve Hedeflerin Sunulması, Ünite-1: Nesneler, Sınıflar (Objects and Classes) | 2. Hafta | Ünite-2 ve 3, Sınıf Tanımlanmalarını Anlama (Understanding Class Definitions) / Nesnelerin Etkileşimi (Object Interaction) | 3. Hafta | Ünite-2: Kontrol Deyimleri (Conditional Statements (If Else; Switch)) | 4. Hafta | Ünite-4: Döngü Deyimleri (Definite and Indefinite Loops (For/While Loops)) | 5. Hafta | Ünite-4: Nesneleri Gruplama (Grouping Objects (Collections, Iterations, Arrays) | 6. Hafta | Ünite-6: Sınıfların Tasarımı (Designing Classes (Code Duplication, Coupling, Cohesion)) | 7. Hafta | Ünite-8: Kalıtım (Improving Structure With Inheritance) | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ünite-8: Kalıtım (Improving Structure With Inheritance: (Overriding, Overloading)) | 10. Hafta | Ünite-12: Hataları Ayıklama (Handling Errors) | 11. Hafta | Ünite-13: Uygulamaların Tasarımı (Designing Applications) | 12. Hafta | Dönem Projesi Sunumları-1 | 13. Hafta | Dönem Projesi Sunumları-2 | 14. Hafta | Final Sınavı ve Dönem Projesi Raporlarının Teslimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | David J. Barnes & Michael Kölling (2017). Objects First with Java: A Practical Introduction Using BlueJ (6th Edition). Rick Gee (2006). Java-Objects First: An Introduction to Computer Programming Using Java and BlueJ. BlueJ Resources Web Site: http://www.BlueJ.org Blueroom: The BlueJ Educators Community: http://blueroom.bluej.org/door |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Proje-supported and traditional teaching methods will be used in the course. It is aimed to develop the research skills of the students with research problems related to this field while scanning the national and international literature,Anlatım,Tartışma,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 3 | 42 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 8 | 3 | 24 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |