Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yazılı ifade ile birlikte yaratıcılık yeteneğinin de geliştirir. 2) İmgesel düşünme becerisini geliştirir. 3) Önemli ebedi metinleri tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencilerin yazılı iletişim teknikleri konusunda bilgilendirilmesi ve iletişimde yazılı ifadenin öneminin vurgulanması amaçlanmaktadır. Önde gelen yazarların teknikleri incelenerek, düşünce ve görüşlerin yazılı olarak anlatımında kullanılacak etkili yazım tekniklerine ağırlık verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriği ve işleniş biçimi
2. Hafta
İletişimin önemi ve etkili iletişim
3. Hafta
Yazılı iletişimin önemi ve değeri
4. Hafta
Algı ve yazılı iletişim
5. Hafta
Yazılı eserlerin çeşitleri
6. Hafta
Yazılı eserlerin incelenmesi
7. Hafta
Yazılı eserlerde öne çıkan özellikler
8. Hafta
Ara sınav haftası
9. Hafta
Yazım teknikleri
10. Hafta
Yazarlar ve teknikleri
11. Hafta
Kitlelerin etkilenmesinde yazılı iletişim
12. Hafta
Haber yazımı ve sunumu
13. Hafta
Yazılı eser incelemeleri
14. Hafta
Yazılı eser denemesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
GOLDMANN, Lucien (2005); Roman Sosyolojisi, Birleşik Yayıncılık, Ankara. GÜLSOY, Murat (2005); Büyübozumu, Yaratıcı Yazarlık, Can Yayıncılık, İstanbul. CÜCELOĞLU, D. (1997); Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul,. HARTLEY, Peter (1993); "Interpersonal Communication", London: Routledge. HORTAÇSU, Nuran (2004); İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları. HUXLEY, Aldous (2003); Algı Kapıları, "The Doors of Perception", İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. İNCEOĞLU, Metin (2004); Tutum-Algı-İletişim, Elips Kitap, Ankara. LAZAR, Judith (2001); İletişim Bilimi, Vadi Yayıncılık, Ankara. REDMOND, V. M. (2000); Communication, Theories and Applications, Houghton Mifflin Company,U.S.A. SAYDAM, A. (2005); Algılama Yönetimi, İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi, Rota yayınları, İstanbul,. TAYFUN, Recep (2007); Etkili İletişim ve Beden Dili, Nobel Yayınevi, Ankara. ZILLIOĞLU, Merih (2003); İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
14
5
70
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ