Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında bilimsel bilginin üretimi ile ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanının ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibidir.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde kullanır ve açıklar.
  • Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım strateji ve politikalarına ilişkin özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygulayabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını bilir, iletişim ve halkla ilişkiler alanında yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini raporlar, görsel ve işitsel dili etkin bir biçimde kullanır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
  • Demokrasi ve insan haklarına yönelik farkındalığı yüksektir; toplumsal, mesleki ve bilimsel alanın gerektirdiği etik değerlere uygun davranır.
  • İletişim alanına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle araştırma ve çalışma yapabilme, verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
  • İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak halkla ilişkiler kampanyası düzenleme yetkinliğine sahip olur.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurarak; kamularla ilişkileri analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
  • İletişim ve ifade özgürlüğü, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler ile çevre koruma, sosyal sorumluluk ve kalite konularında yetkinliğe sahiptir. Bu yetkinliği, mesleki proje ve etkinlikler planlama ve gerçekleştirmede işe koşar.