Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Haber kavramını akademik bir bakış açısıyla değerlendirir. 2) Radyo ve televizyon haberciliğine dair temel kavramları açıklar, haberde görüntü ve ses kullanımını kavrar. 3) Radyo-televizyon haberciliğinin uygulama yöntemleri konusunda bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon haberciliği hakkındaki temel bilgileri vermek, bu bilgileri kullanarak mesleğe hazırlanmalarını sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Haber Kavramı, Haber ve Gerçeklik İlişkisi: Liberal-Çoğulcu Yaklaşım
2. Hafta
Haber ve Gerçeklik İlişkisi: Eleştirel Yaklaşımlar
3. Hafta
Haber Çeşitleri
4. Hafta
Haber Toplama ve Üretim Süreci
5. Hafta
Televizyon Haberlerine Dair Kuramsal Yaklaşımlar-1
6. Hafta
Televizyon haberlerine dair kuramsal yaklaşımlar-2
7. Hafta
Örnekler üzerinden haber çözümlemeleri
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Televizyon haberciliğinde temel kavramlar
10. Hafta
Televizyon haberlerinin özellikleri
11. Hafta
Röportajın televizyon haberindeki önemi: Örnekler üzerinden tartışma
12. Hafta
Televizyon haberinde görüntü kullanımı: Örnekler üzerinden tartışma
13. Hafta
Radyoda haber üretiminin aşamaları
14. Hafta
Podcast haberciliği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aslan, K. (2003). Haberim Var. İstanbul: Anahtar Yayınevi. Budak, E. (2022). Teknolojik Yeniliklerin Yarattığı Yeni Habercilik Formları Üzerine Bir İnceleme: Türkiye?de Podcast Haberciliği, Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 40, s. 257-276. Fiske J. (1987). Television Culture. London: Routledge. Chandler, D. (2016). Notes on the Construction of Reality in TV News Programmes. https://resource.download.wjec.co.uk/vtc/2016-17/16-17_1-33/website/pdf/4-representation/additional-reading-construction-of-reality-chand.pdf . Hülür, H. ve Yaşın, C. (Der). (2017). Yeni Medya: Geleceğin Gazeteciliği. Ankara: Ütopya Yayınevi. Narin, B. (2017). Uzman Görüşleri Bağlamında Haber Üretiminde Otomatikleşme: Robot Gazetecilik, Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, 27, 79-108. Orhon, E. N. (2004). "Değişim Değeri Açısından Televizyon Haberi"-Teknolojik ve İdeolojik Boyutuyla Metalaşan Televizyon Haberleri-. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
5
10
Konu Araştırma
2
5
10
Uygulama
2
10
20
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ