Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ RTS224 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Haber kavramını akademik bir bakış açısıyla değerlendirir.
2) Radyo ve televizyon haberciliğine dair temel kavramları açıklar, haberde görüntü ve ses kullanımını kavrar.
3) Radyo-televizyon haberciliğinin uygulama yöntemleri konusunda bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon haberciliği hakkındaki temel bilgileri vermek, bu bilgileri kullanarak mesleğe hazırlanmalarını sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Haber Kavramı, Haber ve Gerçeklik İlişkisi: Liberal-Çoğulcu Yaklaşım
2. Hafta Haber ve Gerçeklik İlişkisi: Eleştirel Yaklaşımlar
3. Hafta Haber Çeşitleri
4. Hafta Haber Toplama ve Üretim Süreci
5. Hafta Televizyon Haberlerine Dair Kuramsal Yaklaşımlar-1
6. Hafta Televizyon haberlerine dair kuramsal yaklaşımlar-2
7. Hafta Örnekler üzerinden haber çözümlemeleri
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Televizyon haberciliğinde temel kavramlar
10. Hafta Televizyon haberlerinin özellikleri
11. Hafta Röportajın televizyon haberindeki önemi: Örnekler üzerinden tartışma
12. Hafta Televizyon haberinde görüntü kullanımı: Örnekler üzerinden tartışma
13. Hafta Radyoda haber üretiminin aşamaları
14. Hafta Podcast haberciliği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAslan, K. (2003). Haberim Var. İstanbul: Anahtar Yayınevi.
Budak, E. (2022). Teknolojik Yeniliklerin Yarattığı Yeni Habercilik Formları Üzerine Bir İnceleme: Türkiye?de Podcast Haberciliği, Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 40, s. 257-276.
Fiske J. (1987). Television Culture. London: Routledge.
Chandler, D. (2016). Notes on the Construction of Reality in TV News Programmes. https://resource.download.wjec.co.uk/vtc/2016-17/16-17_1-33/website/pdf/4-representation/additional-reading-construction-of-reality-chand.pdf .
Hülür, H. ve Yaşın, C. (Der). (2017). Yeni Medya: Geleceğin Gazeteciliği. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Narin, B. (2017). Uzman Görüşleri Bağlamında Haber Üretiminde Otomatikleşme: Robot Gazetecilik, Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, 27, 79-108.
Orhon, E. N. (2004). "Değişim Değeri Açısından Televizyon Haberi"-Teknolojik ve İdeolojik Boyutuyla Metalaşan Televizyon Haberleri-. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler2510
Konu Araştırma 2510
Uygulama21020
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6    X   X
P7  X     X
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10  X     X
P11  X    
P12  X    
P13    X   X
P14  X     X
P15  X     X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X     X
P19  X   X  
P20  X     X
P21  X   X   X
P22  X   X  
P23  X     X
P24  X     X
P25  X   X