Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KİŞİLERARASI İLETİŞİM HİT322 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Hanife Andaç Demirtaş Madran
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kişilerarası iletişim sürecinin dinamiklerini kavrar.
2) Sözel ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirir.
3) Beden dilini çözümleyebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERSosyal Psikoloji
DERS TANIMIDisiplinlerarası bir bakış açısıyla; tüketici davranışlarının açıklanması ve bu davranışlara bağlı olarak tüketicilerin tutum, algı ve iletişim temel değerlerinin kavranılması ile gerçek hayatta bu değerlerin nasıl kullanılacağına ilişkin becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kişilerarası İletişim; Tanımı ve İçeriği
2. Hafta Temel Kuramsal Yaklaşımlar
3. Hafta Sosyal Algı
4. Hafta Benlik Kavramı ve Kişilerarası İletişim
5. Hafta İkili İlişkiler
6. Hafta Gruplar ve İletişim
7. Hafta Sosyal Kimlik, Ayrımcılık ve İletişim
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sözel/Sözsüz İletişim /Dinleme
10. Hafta Birey-içi iletişim/Kendini Tanıma, Kişilerarası İletişim ve Etik
11. Hafta İletişim Çatışmaları ve Çözüm Yolları
12. Hafta Savunucu ve Empatik İletişim/Yapıcı-Yıkıcı Tartışma
13. Hafta Sosyal Medya
14. Hafta Toplumsal cinsiyet/Yakın İlişkiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Gürüz, D., & Temel Eğinli, A. (2010). İletişim Becerileri. Ankara: Nobel

Demirtaş Madran, H. A. (2012). Temel Beklenti Etkisi: Kendini Gerçekleştiren Kehanet. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (der.), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar içinde, s. 29-41. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-605-399-249-3.

Demirtaş Madran, H. A. (2012). Sosyal Kimlik ve Ayrımcılık. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (der.), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar içinde, s. 73-86. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-605-399-249-3

Wilmot, W. W., & Hoker, J. L. (2005). Interpersonal Conflict, McGraw-Hill

Stewart, C. (2006). Bridges Not Wall: A book about interpersonal communication. McGraw-Hill

Burgoon, M., Hunsaker, F. G., & Davson, E. C. (2005). Human Communication. Sage
Taylor, S. E., Peplau, L. A., & Sears, D. O. (2007). Sosyal Psikoloji, çev. Ali Dönmez, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİDüz anlatım, örnek olay çözümlemesi, tartışma, beyin fırtınası
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X     X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6    X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X  
P10  X     X
P11  X     X
P12  X   X   X
P13  X   X  
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16    X   X
P17  X   X  
P18  X    
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22    X   X
P23  X   X   X
P24  X   X  
P25    X   X