Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM VE İKNA KURAMLARI HİT321 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Hanife Andaç Demirtaş Madran
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İknanın anlam ve önemini kavrarlar.
2) İletişim çatışmalarına yönelik çözüm yolları üretirler.
3) Alana ilişkin temel yaklaşım, kavram ve yöntemleri öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERSosyal Psikoloji
DERS TANIMIİletişimin başarısı, alıcının inanç, tutum ve davranışlarında hedeflenen değişime ulaşma düzeyiyle ölçülür ve bu da ancak başarılı bir ikna süreci ile gerçekleştirilebilir. Bu derste de, geleneksel ve çağdaş modeller çerçevesinde tutumlar, tutum değişimi ve bu değişimin gerçekleşmesinde temel olan etkileme ve ikna yolları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tutum ve Tutum Değişimi
2. Hafta Sosyal Etki Türleri
3. Hafta İkna Çalışmaları - Tarihçe
4. Hafta Geleneksel Yaklaşımlar ve İkna
5. Hafta Temel Tutum Değişimi Modelleri
6. Hafta Hedef Değişkenleri Açısından İkna
7. Hafta Kaynak Değişkenleri Açısından İkna
8. Hafta Vize
9. Hafta Mesaj Değişkenleri ve İkna
10. Hafta Kanal, Araç ve Bağlam Açısından İkna
11. Hafta Güdülenme Yoluyla İkna
12. Hafta İkna ve Etik
13. Hafta Temel İkna Teknikleri
14. Hafta Genel Tekrar ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCialdini, R. B. (1993). Influence : The Psychology of Persuasion. New York: Quill William Morrow .
Demirtaş-Madran, H. A. (2019). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Araştırmalar. Genişletilmiş 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayınevi (DERS KİTABI)
Demirtaş-Madran, A. (2004). Temel İkna Kuramları: Tutum Oluşturma ve Tutum Değiştirme Süreçlerindeki Etkilerinin Altında Yatan Nedenler Üzerine Bir Derleme, İletişim, 19, 73-93.
Dillard, J. P. , & Pfau, M. W. (2006). The Persuasion Handbook Developments in Theory and Practice. Madison: Sage
Franzoi, S. L. (1996). Social Psychology. Madison: Brown&Benchmark
Larson, C. U. (1995). Persuasion: Reception and responsibility. Belmont: Wadsworth.
O?Keefe, D. J. (1990). Persuasion: Theory and Research. Newbury Park: Sage.
Demirtaş-Madran, H. A. (2021). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Araştırmalar. Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayınevi (DERS KİTABI)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X     X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6    X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17    X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25    X   X