DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Banu Erşanlı Taş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Adobe Photoshop programını kullanarak görüntü işler. 2) Adobe Illustrator programını kullanarak vektörel çizim yapar. 3) Basılı ve dijital ortama görsel tasarlarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler, Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını kullanarak dijital ortamda konsepte uygun olarak fotoğraf işlemeyi ve illüstrasyon yapmayı öğrenirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İllustrasyonun tanımı, uygulanma alanları ve örnek projelerin gösterilmesi | 2. Hafta | Bilgisayar ortamında temel çizim kurallarının anlatılması | 3. Hafta | Bilgisayar ortamında temel çizim kurallarının anlatılması | 4. Hafta | Seçilecek konsepte uygun görsellerin tanımlanması | 5. Hafta | Görsellerin illüstre edilmesi | 6. Hafta | Ortaya çıkan ürünlerin iletişim tasarımı projesinde kullanılması | 7. Hafta | Fotoğrafın tanımı, örnek projelerin gösterilmesi | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Uygun fotoğrafların seçilmesi ve konsept belirlenmesi | 10. Hafta | Ortaya çıkan uygulamaların iletişim tasarımı ürünü haline getirilmesi | 11. Hafta | Ortaya çıkan fotografik ürünlerin iletişim tasarımı projesinde kullanılması | 12. Hafta | Proje ve tasarımların metinlerinin sınıf içerisinde değerlendirilmesi | 13. Hafta | Eleştiriler doğrultusunda tasarım ve projelerin düzeltilmesi | 14. Hafta | Projelerin sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ZEEGAN L. (2006) Fundamentals of Illustration, AVA Publishing. ZEEGAN L. (2007) Secrets of Digital Illustration: a master class in commercial image-making, RotoVision. WITHROW S. and HARRIS J. (2008) Vector Graphics and Illustration: A Master Class in Digital Image-making, RotoVision. BANKS A., HOLMES N. and LUCK S. (2003) The Complete Guide to Digital Illustration (Complete Guides), Ilex. TALLON K. (2008) Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator, Batsford. MEGGS P. B. and CARSON D. (1999) Fotografiks: An Equilibrium Between Photography and Design Through Graphic Expression That Evolves from Content, Gingko Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 50 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Proje | 1 | 50 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 134 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,46 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |