DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirme 2) Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, bilimsel alana yönelik metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapma 3) Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik ve bilimsel alana yönelik metinler yazma
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( CENG243) |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | CENG 244, mesleki ve akademik İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan, B1+ seviyesinde, ön koşulu CENG 243 olan bir derstir. Bu ders, dört temel dil becerisini ve akademik ve alanla ilgili dili bütünleşik bir şekilde geliştirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, bu derste; bağımsız çalışmaya ve ders içeriğinde öğrendiklerini söz konusu alanlarına uygulamaya yönelik olarak teşvik edilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Introduction to the course and academic essay writing rules | 2. Hafta | Unit 1: Reading - Locating key information in complex sentences | 3. Hafta | Unit 1: Writing - Writing complex sentences | 4. Hafta | Unit 2: Listening - Technical vocabulary of filming | 5. Hafta | Unit 2: Reading - Language of film reviews | 6. Hafta | Unit 3: Listening - Understanding speaker emphasis | 7. Hafta | Unit 3: Speaking - Asking for clarification | 8. Hafta | Unit 4: Listening - Technical vocabulary of websites | 9. Hafta | Unit 4: Reading - Using adjectives to enhance a text | 10. Hafta | Unit 5: Writing - Expanding notes into complex sentences | 11. Hafta | Unit 5: Writing - Writing essay plans and writing essays | 12. Hafta | Unit 6: Listening - Describing market trends | 13. Hafta | Unit 6: Reading - The vocabulary of communication strategies | 14. Hafta | General Revision |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) McLisky, M. (2009). English for Public Relation. Garnet Publishing. (2) Ceramella, N. and E. Lee. (2008). Cambridge English for the Media. Cambridge UP. (3) Supplementary Materials (BUSFL-CDU) Öğrencilerin egitim alanlarına uygun bireysel calısma materyalleri önerilmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Sözlü | 1 | 10 | Diğer | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 146 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |