DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirme 2) Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, bilimsel alana yönelik metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapma 3) Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik ve bilimsel alana yönelik metinler yazma
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( ENG144) |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | CENG 243, mesleki ve akademik İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan, B1+ seviyesinde, ön koşulu ENG 144 olan bir derstir. Bu ders, dört temel dil becerisini ve akademik ve alanla ilgili dili bütünleşik bir şekilde geliştirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, bu derste; bağımsız çalışmaya ve ders içeriğinde öğrendiklerini söz konusu alanlarına uygulamaya yönelik olarak teşvik edilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Introduction to the course and academic essay writing rules | 2. Hafta | Unit 1: Listening - Making lecture notes | 3. Hafta | Unit 1: Speaking - Speaking from notes | 4. Hafta | Unit 2: Reading Creating cohesion in texts | 5. Hafta | Unit 2: Writing Writing introductions and conclusions | 6. Hafta | Unit 3: Reading Identifying paragraph structure | 7. Hafta | Unit 3: Writing Writing topic sentences and summarizing a text | 8. Hafta | Unit 4: Listening Introducing radio programmes | 9. Hafta | Unit 4: Reading The language of radio production | 10. Hafta | Unit 5: Listening Understanding signpost language in lectures | 11. Hafta | Unit 5: Speaking - Making effective contributions to a seminar | 12. Hafta | Unit 6: Listening - The language of television production | 13. Hafta | Unit 6: Reading - Language of film reviews | 14. Hafta | General Revision |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) McLisky, M. (2009). English for Public Relation. Garnet Publishing (2) Ceramella, N. and E. Lee. (2008). Cambridge English for the Media. Cambridge UP. (3) Supplementary Materials (BUSFL-CDU) Öğrencilerin egitim alanlarına uygun bireysel calısma materyalleri onerilmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Sözlü | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 146 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |