Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ CGP267 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır.
2) Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir.
3) Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERÖğretim İlke ve Yöntemleri, Çocuk Gelişiminde Program, Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Yaklaşımları
DERS TANIMIÖğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği
2. Hafta Temel Kavramlar, Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri
3. Hafta Çağımızda ve Gelecekte Öğretim İlkeleri, Neuroscience ve Eğitim
4. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Yapılandırmacılık, İş Birliğine Dayalı Öğrenme
5. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Tam Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme
6. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Gagne Öğrenme Modeli, Öğrenme Stilleri
7. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Çoklu Zeka Kuramı
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - I Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - II Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - III Gösteri (Demonstrasyon), Rol Yapma, Mikro Öğretim, Benzetişim
12. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - IV Altı Şapkalı Düşünme, Ekiple Öğrenme, Drama, Sınıf Dışı Öğretim
13. Hafta Proje Çalışması
14. Hafta Proje Çalışması
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTaşpınar, M. (2017). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1-387.
Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Reiser, R. A., Dick, W. (1996). Instructional Planning A Guide for Teachers. California:Allyn & Bacon
Kagan, S., Kagan, M. (1998). Multiple Intelligences The Complete MI Book, California: Kagan Cooperative Learning
Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Sınıfta, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13