Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır. 2) Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir. 3) Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Çocuk Gelişiminde Program, Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Yaklaşımları
DERS TANIMI
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği
2. Hafta
Temel Kavramlar, Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri
3. Hafta
Çağımızda ve Gelecekte Öğretim İlkeleri, Neuroscience ve Eğitim
4. Hafta
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Yapılandırmacılık, İş Birliğine Dayalı Öğrenme
5. Hafta
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Tam Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme
6. Hafta
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Gagne Öğrenme Modeli, Öğrenme Stilleri
7. Hafta
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Çoklu Zeka Kuramı
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - I Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10. Hafta
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - II Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11. Hafta
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - III Gösteri (Demonstrasyon), Rol Yapma, Mikro Öğretim, Benzetişim
12. Hafta
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - IV Altı Şapkalı Düşünme, Ekiple Öğrenme, Drama, Sınıf Dışı Öğretim
13. Hafta
Proje Çalışması
14. Hafta
Proje Çalışması
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Taşpınar, M. (2017). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1-387. Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık Reiser, R. A., Dick, W. (1996). Instructional Planning A Guide for Teachers. California:Allyn & Bacon Kagan, S., Kagan, M. (1998). Multiple Intelligences The Complete MI Book, California: Kagan Cooperative Learning Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Sınıfta, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ