Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DRAMA CGP266 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okulöncesi eğitimde dramanın kavramının anlam, özellik ve diğer uygulamalardan farklarını bilir
2) Okulöncesi eğitiminde dramanın yapı ve uygulama aşamalarını bilir
3) Okulöncesi eğitiminde dramanın uygulama tekniklerini açıklar
4) Okul Öncesi eğitiminde dramanın eğitim ortamını düzenler
5) Okulöncesi eğitiminde dramanın gelişimsel katkılarını kavrar
6) Okul öncesi eğitiminde drama etkinlikleri planlar
7) Okul öncesi eğitiminde drama etkinliklerini uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders ile Yaratıcı dramanın tanımı, özellikleri, örnek uygulamaları, model görünümü, örnek uygulamaları, yaratıcı drama programının planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, ilkelerinin tanıtılması ve hazırlanması amaçlanmaktadır. Ayrıca, oyunlar ve doğaçlamalar ve örnek uygulamaları, konu kaynaklı drama ve örnek uygulamaları, parmak oyunları, pandomim, bağımlı-bağımsız dramatizasyon ve örnek uygulamaları, zihinsel engelli çocukla yaratıcı dramanın temellerinin tanıtılacaktır. Eğitimcinin rolü, drama etkinliklerinde eğitim ortamının nasıl hazırlanacağının öğretilmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Okulöncesinde Dramatik etkinlikler ve Dramanın tanımı
2. Hafta Dramatik etkinlikler ve okulöncesinde drama ile ilgili kavramlar
3. Hafta Okulöncesinde dramanın tarihsel gelişimi ve çocuğun gelişimine katkısı
4. Hafta Taklidi oyun ve hareket çalışmaları
5. Hafta Taklidi oyun ve hareket çalışmaları etkinlikleri planlama ve uygulama
6. Hafta Pandomim etkinlikleri
7. Hafta Pandomim etkinlikleri planlama ve uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Rol oynama ve doğaçlama etkinlikleri
10. Hafta Rol oynama ve doğaçlama etkinlikleri planlama ve uygulama
11. Hafta Dramatizasyon ve hikaye tamamlama etkinlikleri
12. Hafta Dramatizasyon ve hikaye tamamlama etkinlikleri planlama ve uygulama
13. Hafta Hikayelerden oyunlar oluşturma ve yaratıcı dans etkinlikleri
14. Hafta Hikayelerden oyunlar oluşturma ve yaratıcı dans etkinlikleri planlama ve uygulama
15. Hafta Final sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖmeroğlu, E., Ersoy,Ö., Tezel Şahin, F., Kandır,A, ve Turla,A.(2003).Okul Öncesi Eğitimde Drama. KÖK Yayınları;Ankara.
Köksal Akyol, A. (2018). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Hedef CS Yayıncılık;Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Proje,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler12525
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6  X   X   X   X   X   X   X
P7             
P8  X   X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X   X
P10             
P11             
P12             
P13