Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. 2) Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir 3) Anne Baba Eğitim Programları Planlar. 4) Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları Planlar. 5) Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir. 6) Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler. 7) Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir. 8) Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini açıklar 9) Aile eğitimi ve aile katılımına yönelik yeni önerilerde bulunur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Oryantasyon
2. Hafta
Tarihsel, Kavramsal ve Kuramsal Bakış Açısıyla Aile
3. Hafta
Aile Kuramları
4. Hafta
Anne-Baba Çocuk İletişimi ve Anne Baba Tutumları
5. Hafta
Aile Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Aile Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
6. Hafta
Anne-Baba Eğitim Modelleri ve Örnek Uygulamalar
7. Hafta
Anne-Baba Eğitim Programlarının Geliştirilme Süreci
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Aile Katılımı ve Özel Durumlarda Aile Çalışmaları
10. Hafta
Aile Katılım Çalışmaları(Aile İletişim Etkinlikleri,Ailenin Eğitim Etkinliklerine Katılımı,Bireysel Görüşmeler vb.)
11. Hafta
Baba Katılımı
12. Hafta
Özel Durumlarda ve Aile Eğitimi
13. Hafta
Özel Gereksinimli Çocukların Aile Eğitimi ve Katılımı
14. Hafta
0-36 Ay ve 36-72 Ay Çocukları İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberinin İncelenmesi
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güler Yıldız, T. (2017). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara. Temel, F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık; Ankara Aksoy, AB. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Çağdaş, A. & Seçer, Z. (2008). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık, Ankara. Güler, T. (2010). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara Milli Eğitim Bakanlığı (2013). 0-36 Ay Çocukları İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER). https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/0-36ebaderegitimcikitap.pdf . Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER). http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/obader.pdf .
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
10
10
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ