DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Tuğçem Seçer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocukların korunmasına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. 2) Çocuk Hukukunun genel ilkelerini hukuki ihtilaf/sorun ve diğer hukuk dalları ile ilişkilendirebilme. 3) Çocuk Hukuku konularında, var olan hukuki düzenlemelerin değerlendirilmesi yoluyla hangi kuralların uygulanacağı konusunda çözüm önerileri üretebilme. 4) Kriminoloji açısından çocuk suçluluğunu ve çocuklar hakkında hükmedilen cezaların infazının özelliklerini değerlendirebilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında çocukları korumayı hedefleyen milli ve millerlerarası düzenlemeler ve genel ilkeler hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi hedeflenmektedir. Bu ders ile çocukla çalışacak olan bireylere, çocuk istismarı ve ihmalinin türleri, tespit edilmesi, doğru şekilde yaklaşımları tanımlama ve anlama, çocuk bakımı yapılan ortamlarda çocuk koruma politikalarını ve prosedürlerini tanımlama ve değerlendirme, istismara uğramış çocuklarla, istismarcılarla ve istismar etmeyen bakıcıyla çalışırken, çocuk korumayla ilgili kendi duygu ve varsayımlarını tanımlama ve çözümleme, ebeveynlik ve istismarın geniş çeşitlilik gösteren kültürel yorumlamalarını göz önünde bulundurarak, çocukları ve ailelerini destekleme becerilerini kazandırmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriklerinin açıklanması,kaynak kitap ve eserlerin tanıtılması | 2. Hafta | Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri | 3. Hafta | Çocuk haklarının anlamı ve önemi | 4. Hafta | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi | 5. Hafta | Uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları | 6. Hafta | Kamu hukukunda çocuğun korunması | 7. Hafta | Medeni hukukta çocuğun konumu | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Özel çocuk hukukunun ilke ve özellikleri/Çocukla anne-baba arasındaki ilişkile | 10. Hafta | Yeni çocuk hakları: kimlik ve katılım hakkı, aile haklarının özellikle velayet hakkının özelliği | 11. Hafta | Çocuk ile anne ve babası arasındaki soy bağı ve velayet | 12. Hafta | Evlilik dışı ilişki çocukların haklarını tanıma/ evlat edinme ve gerekli koşullar | 13. Hafta | Sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukuku açısından çocuk: Korunmaya muhtaç çocuklar ve eğitimleri | 14. Hafta | Sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukuku açısından çocuk: Sokak çocukları sorunu/Çalışan çocukların korunması | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitabı: T.C. Anayasası; Çocuk Hakları Sözleşmesi; B. M. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme; Çocuk Koruma Kanunu. Yardımcı Ders Kitapları: Ülke mevzuatında çocuğa yönelik ilgili yasalar
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 156 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |